حجت الاسلام سیدحسن رفیعی گفت: کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد مصدق به دشمن قسم‌خورده ایران یعنی آمریکا بود و پس از فرار شاه به خارج از کشور مصدق در پی کودتایی نمادین بود تا قدرت را به‌صورت کامل به خود منتقل کند، اما غافل از اینکه آمریکا در پی محقق شدن کودتای بزرگی برای بازگشت شاه است.
کد خبر: ۹۰۴۸۰۹۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان، بااشاره به اینکه کودتای 28 مرداد را یکی از تلخ ترین حادثه های تاریخ معاصر کشوربود گفت: آن روز با مقاومت مردم، نفت از چنگال انگلیس خارج شد، اما اعتماد دولت وقت به آمریکا سبب شد آمریکایی ها از پشت به دولت دکتر مصدق خنجر بزنند و آن را سرنگون کنند.

وی افزود:از کودتای 28 مرداد به عنوان خاطره عبرت آموزی از شیطنت های آمریکا در بیش از 60 سال گذشته یاد کرد و گفت: این حادثه ثابت می کند که نباید در هیچ زمانی به آمریکا اعتماد داشته باشیم.

وی عنوان کرد: آمریکا هیچ‌گاه با ملت ایران صادقانه برخورد نکرده و در طول سه دهه گذشته همواره تلاش بر فتنه‌انگیزی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: این کودتا شرایط و درس عبرت‌های زیادی داشت، یکی از مهم‌ترین درس‌ها این است که از درون نباید دچار اختلاف شویم و از روحانیت فاصله نگیریم، امروز هم در شرایطی هستیم که قانون‌مداری و تسلیم قانون بودن، هوشمندی در برابر دشمنان و رعایت اصول اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین ابزارهای ما برای غلبه بر استکبار محسوب می‌شوند زیرا مستکبران مترصد فرصت هستند که با فتنه‌های جدید به ایجاد اختلافات داخلی در میان ملت ایران بپردازند و از درون، غلبه یابند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان اظهار داشت: این واقعه در پی فاصله گرفتن انقلاب از روحانیت به وقوع پیوست؛ امروز هم این خواست استکبار است و برخی شعار انقلاب منهای روحانیت سر می‌دهند اگر اینچنین شد 28 مرداد دیگری رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند ملت ایران هیچگاه تسلیم نمی‌شوند و با اتکا به ارزش‌های خود تا پایان خط ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات