یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

در دوران بحران اقتصادی، افزایش و تقاضا برای خدمات کاهش می یابد

آلبرت بغزیان گفت: در دوران بحران اقتصادی، انقباض در بازار اعتبارات و بیکاری افزایش و تقاضا برای کالا و خدمات کاهش می یابد و در مجموع کاهش شدید رشد اقتصادی را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۰۴۸۰۷۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در دوران بحران اقتصادی، انقباض در بازار اعتبارات و بیکاری افزایش و تقاضا برای کالا و خدمات کاهش می یابد. همین امر باعث تاثیرات منفی بر تمامی بنگاه ها ، اعم از بزرگ و کوچک وارد می کند و در مجموع کاهش شدید رشد اقتصادی را به همراه دارد.

بغزیان در ادامه افزود: برای بازگرداندن اقتصاد به حالت عادی و سپری کردن دوران بهبود با کمترین هزینه ممکن تدابیری ویژه ای برنامه ریزی شده است و در حقیقت می توان به بازسازی بنیان های اقتصادی پرداخته شود.

این اقتصاددان در خاتمه خاطر نشان کرد: در دوران رکود و بحران اقتصادی برنامه های وسیعی از سیاست های حمایتی سیستم مالی، صنایع آسیب دیده ، مصرف خانوارها برای به حرکت درآوردن سیستم تولیدی در دستور کار خود قرار دهند. لذا سیاستگذاران باید در مهار بحران اقتصادی تا حدود زیادی موفق عمل کنند و از سرایت بی رویه آن جلوگیری کنند.

ارسال نظرات