خبرهای داغ:
انتشارات کتاب نیستان چاپ شانزدهم کتاب «ناصر ارمنی» را روانه بازار نشر کرد.
کد خبر: ۹۰۴۸۰۶۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، انتشارات کتاب نیستان چاپ شانزدهم کتاب «ناصر ارمنی» را روانه بازار نشر کرد.

«ناصر ارمنی» رضا امیرخانی تجدید چاپ شد

«ناصر ارمنی»  تنها مجموعه داستانی است که از رضا امیرخانی منتشر شده چرا که این نویسنده را بیشتر با رمان‌‌هایش می‌شناسند.

زبان نویسنده در این مجموعه اثر جذابیت‌ آثار داستانی بلند امیرخانی را دارد و ظرافت‌هایی که او در سوژه و نوع نگاه و پایان‌بندی‌های خاص داستان‌هایش دارد، آنها را دارای سبک و سیاق منحصر به فردی کرده است. زمان همه داستان‏های این مجموعه زمان حال و اتفاق‏های رخ داده در آن تماماً اتفاق‏هایی است که در روزگار معاصر رخ می‌دهد.

زمزم‌، انگشتر‌، رتبه قبولی،‌ یک پژوهش خشن، کوچولو،ناصر ارمنی،کمال، سه نفر، خیابان، سال نو و گوش شنوا عناوین داستان‌های این مجموعه است.

پسری پشت تشتک های نوشابه زمزم، دنبال جمله زمزم نوشابه ایرانی ذائقه ایرانی می‌گردد. سهراب حتی زودتر از یک هفته برگشت. صحیح و سلامت. همانطور که حاج احمدآقای عطار گفته بود. هر کس از او در مورد غیبتش سوال می کرد سهراب به خوشرویی می گفت:

در بخشی از داستان زمزم این کتاب می‌خوانیم:‌

- خدا یار عاشقاس. پنجمی رو هم پیدا کردم.
- پنجمی رو؟
- پنجمی رو؟
- زمزم رو؟
- آره دیگه زمزم رو. خدا یار عاشقاس. زمزم رو ریخته بودن توی قابلمه و گذاشته بودن کنار حجله. زمزمش اصل بود. مال خونه خدا. همون خدایی که یار عاشقاس.

هم‌چنین در بخشی از داستان «ناصر ارمنی» آمده است:‌ «کسی چه می‌داند؛ شاید از همین جا بود که روی ناصر لقب ارمنی گذاشتند. لقب، پر بی راه هم نبود. ناصر از مدرسه که بیرون می آمد به دو می آمد تا با بچه محل‌ها به حسن آباد برود. دو سه تا کلمه هم ارمنی یاد گرفته بود.

- پی تر باروک آری حاکیم ناظامی!

بچه های مدرسه او را ناصر ارمنی صدا می زدند. ناراحت که نمی شد هیچ، خوشش هم می آمد. گاهی به بچه های مدرسه ارمنی هم یاد می داد. به یکی دوتا از بچه های شر، چند تا فحش آبدار ارمنی یاد داده بود. آنها هم تا حسن آباد بچه محل های ناصر را دنبال می کردند و به ارمنی و با همان دو سه تا کلمه فحش می دادند...»

انتشارات کتاب نیستان چاپ شانزدهم کتاب «ناصر ارمنی»‌را با قیمت 14 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها