روابط عمومی ناحیه کوهبنان
شهید علی شبان به عنوان اولین فرزند خانوده و در اولین روزهای سال نو در تاریخ 7فروردین1345 در خانوادهای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۶۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، به نقل از سایت شهدای کوهبنان. شهید علی شبان  به عنوان اولین فرزند خانوده و در اولین روزهای سال نو در تاریخ 7فروردین1345 در خانوادهای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود. والدین او باوجود اینکه سواد نداشتند، اما علاقه زیادی به کسب علم و دانش و ادامه تحصیل فرزندشان داشتند ، از این رو تحصیلات این فرزندشان از سن 7 سالگی آغاز و قدم در سنگر علم و دانش نهاد . وی همیشه جزء شاگردان برتر بود . وی همواره در کنار درس، در کارهای کشاورزی و سایر امور، یار و یاور خانواده بود. بعد از اتمام تحصیلات ابتدائی به دلیل نبود امکانات تحصیلی در زادگاه خود، به اجبار و دور از خانواده به شهر کوهبنان آمد تا به تحصیلات خود ادامه دهد.

شهید علی شبان احترام زیادی برای پدر و مادر قائل بود و همیشه با متانت و حجب و حیایی خاص با والدین خود برخورد میکرد و همیشه از مادرش میخواست تا برایش دعا کند . او با صداقت در گفتار و رفتار و چهره همیشه خندان خود، همه را مجذوب میکرد. وی تاکید زیادی به حضور در مجالس عزاداری و نماز جماعت و نماز جمعه داشت.

این شهید عزیز، از سن 18 سالگی پا به جبهه های جنگ گذاشت و با شور و عشق و علاقه ای فراوان به رهبر، به نبرد با دشمن پرداخت . سرانجام در تاریخ 20دی1365 در عملیات کربلای پنج به آرزو خود رسید و شهد شیرین شهادت را نوشید و به دیدار محبوب خود شتافت. گرچه شهدا همیشه زنده و نظاره گر اعمال ما هستند، اما با شهادت خود، خانواده و اطرافیانش را از حضور گرم و معنوی خود محروم ساخت. پیکر مطهر این شهید د ر گلزار شهدای کوهبنان به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

ارسال نظرات