طریقت منفرد گفت: در حقیقت در نظام بهداشت و درمان ما پس از انقلاب اسلامی یک معجزه رخ داده است؛ ایران در دوران قبل از انقلاب در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خود پزشک ایرانی نداشت.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۴۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فرهنگ سدید، محمد حسن طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت و درمان پزشکی در هجدهمین شنبه انقلاب با موضوع رفاه و ارتقاء سطح زندگی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: لازم است دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به نحوی برای جامعه تشریح کرد که مردم بدانند اگر مشکلی نیز وجود دارد حاصل هجمه‌های علیه ایران است و این مشکلات قابل حل شدن است.
وی افزود: آمریکا به عنوان ثروتمند‌ترین کشور دنیا در بیمه نیازمندان و افراد جامعه خود دچار مشکل است و نمی‌تواند همه آن‌ها را تحت پوشش بیمه اجتماعی خود قرار دهد. اما اگر بررسی شود نظام کامل و جامع بیمه ایران را در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد.
طریقت منفرد گفت: در حقیقت در نظام بهداشت و درمان ما پس از انقلاب اسلامی یک معجزه رخ داده است؛ ایران علیرغم ثروت فراوان، اما در دوران قبل از انقلاب در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خود پزشک ایرانی نداشت و شرکت‌های دلالی، پزشک‌های هندی و بنگالی را به ایران می‌فرستادند.
وی افزود: در روستا‌ها و مناظق محروم ما نیز تحت هیچ عنوان از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند نبودند.
طریقت‌ممنفرد با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی گفت: سال‌های ۶۴ و ۶۵ ایران توسط نهاد‌های بین المللی به عنوان اولین کشور موفق در بهداشت و درمان معرفی شد و این به برکت انقلاب اسلامی بوده است.
وزیر سابق بهداشت و درمان گفت: بزرگترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی متخصص آن است که ایران فراتر از نیاز خود پزشک و پیرا پزشک دارد و همه مناطق روستایی و محروم کشور از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند، اما ممکن است شهد آن را مردم نچشیده باشند.
وی با اشاره به رفتار‌های سلیقه‌ای توسط عده‌ای پس از انقلاب اسلامی گفت: ممکن است با این رویه موجود و با تصمیمات سلیقه‌ای، صنعت بیمه دچار ورشکستگی شود، اما این ربطی به قوانین و سازمان بیمه ندارد.
طریقت منفرد تصریح کرد: ایران پس از انقلاب در همه ابعاد معجزه کرده است و دشمن تمام امکانات خود را به کاربسته تا استقلال کشور را زیر سوال ببرد، اما علیرغم همه توطئه‌ها و تحریم‌ها ایران ایستادگی کرده است.
وزیر سابق بهداشت و درمان در پایان گفت: وضع بهداشت و درمان به لحاظ خدمات، قانون و توانمندی نه تنها نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست بلکه نسبت به دنیا بی نظیر است.

ارسال نظرات