سردار سپهر:

رسانه‌ها باید چالش‌ها را بشناسند و بحران‌های پیش رو را پیش‌بینی کنند/ نقش بسیج در کمک به دستگاه‌های حاکمیتی راهبردی است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: رسانه‌ها باید چالش‌های موجود و ممکن را بشناسند و بشناسانند و بحران‌های پیش رو را پیش‌بینی کنند.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۳۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از بسیج رسانه، سردار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در دوره توانمندسازی مسئولان استانی بسیج رسانه که در مرکز امامت برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط خطیر امروز نقش بسیج در کمک به دستگاه‌های حاکمیتی برای عبور از این دوره، بسیار حساس و راهبردی است، بنابراین طی ماه‌های اخیر به صورت ویژه برای کمک به دولت و قوه قضاییه اعلام آمادگی کردیم.

وی بیان کرد: بسیج در حوزه‌های بسیاری مانند تنظیم بازار، مبارزه با قاچاق کالا در مبادی ورودی، حمایت از کالای ایرانی و ... ظرفیت های بی‌نظیری دارد، به طور مثال در بحث تقویت تولید ملی قرارگاه حمایت از کالای ایرانی را تشکیل دادیم و ظرفیت های بسیج در تولید، توزیع و حتی مصرف در این راستا ارائه شد.

سردار سپهر تصریح کرد: در حوزه حمایت از کالای ایرانی کم کاری کردیم، چراکه این امر تنها مختص به سال 97 نیست و این کار باید از 40 سال قبل آغاز می‌شد و استمرار می یافت تا بتوانیم به اهداف اصلی خود نائل آییم.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس صبوری، خسته نشدن، قهر نکردن، توکل به خدا و ... را تجربه کرده و یاد گرفتیم، خاطرنشان کرد: در بحث کلاسیک همانگونه که دانشگاه های نظامی دنیا میگویند برای موفقیت در حمله باید 3 تا 11 برابر دشمن نیرو، تجهیزات، خط آتش و ... داشت اما در تمام دوران دفاع مقدس به جز یک عملیات تعداد نیروهای ما کمتر از دشمن بود اما با اتکال و اتصال به خداوند پیروز می‌شدیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در فرهنگ قرآن نیز هیچگاه نمیگوید که در جنگ باید از دشمن قوی تر باشیم و اگرچه ما را به تقویت خود و داشتن آمادگی دعوت می کند اما نمی گوید که اگر نیرو و امکانات نداشتید تسلیم شویم.

وی اظهار کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، امروز نیز برای فتح خرمشهرهای اقتصادی، دیپلماسی، فرهنگی و ... باید باور کنیم که این کار توسط خدا صورت می گیرد و در این راه خدایی شویم، چراکه اگر خدایی شویم این خرمشهرها را خداوند برای ما فتح می کند.

سردار سپهر بیان کرد: بزرگترین اشتباه در سیاست این است که فکر کنیم که برای رفاه خود باید با قدرت های بزرگ دنیا مذاکره کنیم و به خواسته های آنها عمل کنیم و به جای خدا به دنبال کدخدا باشیم، در صورتی که هر کجا که به سمت خدا رفتیم خداوند دست ما را گرفته است.

وی تصریح کرد: نقش رسانه‌ها نسبت به سال‌های قبل به صورت تصادعی در حال افزایش است و رسانه‌ها در تعیین سرنوشت بشر نقش دارند، بنابراین رسانه ها باید مبدع ایده های جدید در حوزه رسالت انقلاب باشند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید چالش‌های موجود و ممکن را بشناسند و بشناسانند و بحران‌های پیش رو را پیش‌بینی کنند.

وی در پایان متذکر شد: ذیل نقد صحیح رسانه است که دولت ها راه راست را از نادرست تشخیص میدهند و این امر بخشی از فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است.

ارسال نظرات