تیم هیات کوهنوردی شهرستان آمل قله 7134 متری "لنین " در کشور قرقیزستان و سومین قله مرتفع جهان را فتح کرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۳۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، تیم هیات کوهنوردی شهرستان آمل قله 7134 متری "لنین " در کشور قرقیزستان و سومین قله مرتفع جهان را فتح کرد.

 اعضای این تیم هفت نفره شامل امیراحسانی آملی، سرپرست گروه، مجتبی دهقانی، ابراهیم محمودی، علی یوسفی، وحید ملکی، جمال سلیمانی و قاسم مرشدپور" دوم مردادماه از شهرستان آمل، عازم کشور قرقیزستان شده بودند.

قله 7134 متری" لنین " درکشور قرقیزستان به عنوان یکی از 3 قله مرتفع دنیا که به پلنگ برفی نیز معروف است و هرساله کوهنوردان زیادی از سراسرجهان برای صعودهای گروهی وحتی بین المللی عازم کشور قرقیزستان می شوند.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان آمل گفت: شرایط بد آب وهوایی ونیز خطر سقوط بهمن در مسیر صعود به این قله باعث تاخیر چند روزه شد , اما با همه این شرایط  3 نفر از اعضای این تیم روز پنجشنبه موفق به صعود و فتح قله شدند.

احسانی آملی، با بیان اینکه این نخستین صعود برون مرزی کوهنوردان آملی در سال97 است که با اعزام به کشور قرقیزستان انجام شد، گفت: به طور میانگین هرسال دو تا سه سفر برون مرزی توسط گروه های کوهنوردی آمل برای صعود به قله های مرتفع کشورهای منطقه انجام می شود.

وی، با بیان اینکه شهرستان آمل یکی از پیشروترین شهرها در زمینه فعالیت کوهنوردی در مازندران وحتی کشور است، اضافه کرد: هم اکنون حدود 30 گروه رسمی با بیش از هزار نفر زیرپوشش هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی آمل هستند و در طول سال برنامه های کوهنوردی دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها