خبرهای داغ:
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از افزایش برد موشک‌های هوانیروز تا شعاع ۱۲ کیلومتری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۲۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در حاشیه همایش هم‌افزایی هوانیروز ارتش و هوانیروز سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هوانیروز ارتش و سپاه در مباحث آموزشی، تعمیر و نگهداری، عملیات‌ها و ماموریت‌های محوله، هم‌افزایی بسیار زیادی دارند و ما مکلف هستیم که در جهت اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا برای افزایش تعامل گام برداریم.

وی با بیان اینکه حتی کشورهایی که ادعای قدرت نظامی دارند هم خودشان به تنهایی نمی‌توانند بالگرد بسازند، افزود: آنها نیز به کمک سایر شرکت‌ها در نقاط مختلف جهان این کار را انجام می‌دهند.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: ناوگان عظیم بالگردی جمهوری اسلامی ایران به همت مهندسین و خلبانان ما در هشت سال دفاع مقدس تعمیر و نگهداری و توان رزمی آن حفظ شد.

وی تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس در حوزه ارتقای سامانه‌های بالگردی به جایی رسیدیم که در کشورهای غرب آسیا و حتی در دنیا به عنوان قطب بالگردی شناخته شدیم.

امیر قربانی گفت: در تمام دنیا تنها چند کشور معدود هستند که سامانه دید در شب در اختیار دارند، اما ما در این زمینه به خودکفایی بومی رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: هوانیروز ارتش امروز در ارتقای برد سلاح‌های بالگردی خود به بُرد بالای 8 تا 12 کیلومتر دست یافته است. ما امروز هیچ قطعه‌ای را از خارج وارد نمی‌کنیم و تمام قطعات به دست متخصصین خودمان ساخته و بر روی بالگردها نصب می‌شود.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها