خبرهای داغ:
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و‌پرورش استان قزوین:
قلی خانی گفت: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از سوادآموزان در ۴ منطقه توسط ۳۱۶ آموزش دهنده، طی این طرح آموزش عملی نماز را طی می کنند و این طرح از ارزنده ترین طرحهای سوادآموزی می باشد.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۱۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین افتتاح طرح عملی نماز کلید بهشت، صبح امروز با حضور مسوولان و معاونان اداره کل آموزش و پرورش در سالن اجتماعات کانون رشد مینودر برگزار شد.
زهرا قلی خانی معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و‌پرورش استان قزوین در این مراسم بیان‌کرد: رهبر انقلاب فرمودند بی سوادی لکه ننگی در جامعه است و همه آحاد جامعه باید برای ریشه کنی بیسوادی بپا خیزند.
وی گفت: طرح آموزش عملی نماز سال پیش در شهرستان بوئین زهرا اجرا شد که این طرح بسیار مورد استقبال آموزش دهندگان قرار گرفت.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و‌پرورش استان قزوین اظهار کرد: بر مبنای این طرح، ۴۵۶ نفر در بویین زهرا در ۳۳ کلاس مشغول فراگیری احکام عملی نماز شدند.
قلی خانی اظهار کرد: امسال دومین سالی است که این طرح اجرا می شود و ناحیه یک آموزش و پرورش، شهرستان البرز، اسفرورین و تاکستان شامل برگزاری این طرح می باشند.
وی افزود: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از سوادآموزان در ۴ منطقه توسط ۳۱۶ آموزش دهنده، طی این طرح آموزش عملی نماز را طی می کنند و این طرح از ارزنده ترین طرحهای سوادآموزی می باشد.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و‌پرورش استان قزوین عنوان کرد: مسوولیت و متولی این امر سوادیاران هستند که علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن آموزش عملی نماز را به سوادآموزان ارائه می دهند.
قلی خانی تصریح کرد: اگر دین خیمه باشد، نماز نقش ستون این خیمه را دارد و بدون آن همه اعمال بی اثر و بی نتیجه است. نماز قرار ملاقات ما با خداوند است. خداوند ساعاتی را در زندگی مشخص کرده که آن ساعات، قرار ملاقات ما باخداوند است.
وی ادامه داد: نماز پل ارتباطی بین خداوند و بنده اش است. اگر بتوانیم نماز را در بین خانواده ها ارتقا و گسترش دهیم موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و‌پرورش استان قزوین اضافه کرد: هنوز نتوانسته ایم فرهنگ نماز را در بطن جامعه گسترش دهیم که اگر اینگونه بود تا این حد با آسیب های اجتماعی در بین گروهها و اقشار جامعه مواجه نبودیم.
قلی خانی گفت: طرح های مختلفی در آموزش و پرورش برگزار شد که شامل طرح ICDL و طرح تبلت، طرح خواندن با خانواده و طرح حلقه های آسمانی در نواحی یک و دو بود که این امر موجب ایجاد مهارتهای بسیاری در بین سوادآموزان شده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها