طی مراسمی و با حضور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس اشورای اسلامی، رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان و جمعی از مسئولان شهرستان مریوان مرکز تولید گیم، انیمیشن و محتوای دیجیتال مریوان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۵۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس پارک علم و فن آوری شهرستان مریوان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: طی فراخوانی از نخبگان شهرستان مریوان خواستار ارائه طرح‌های خود به این مرکز شدیم که پس از اعلام این فراخوان بیش از ۴۰ نفر به عنوان صاحبان ایده طرح‌های خود را به این مرکز ارائه دادند.

حسین کاشفی افزود: از مجموع ۴۰ نفر به عنوان صاحبان طرح و ایده که داوطلب مستقر در مرکز رشد مریوان هستند حدود ۳۵ نفر از آن‌ها در جلسات ارزیابی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته اند که به دلایلی از این تعداد ۱۳ نفر پذیرش و ۸ نفر تا اکنون در این مرکز رشد مستقر شده اند.

کاشفی تصریح کرد: از شروع فعالیت پارک علم و فن آوری شهرستان مریوان تا اکنون بیش از ۳۹ نفر مشغول به فعالیت و برای آن‌ها ایجاد اشتغال شده است و در این بین افرادی هستند که مشغول به نرم افزار سازی و ساخت گیم هستند.

وی افزود: مرکز تولید گیم، انیمیشن و محتوای دیجیتال شهرستان مریوان با همکاری پارک علم و فن آوری اطلاعات مریوان و همچنین اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان کردستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

یکی از نخبگان استان کردستان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به مشکلات و معضلات پیشروی نخبگان استان کردستان اظهار کرد: در این مرکز آموزش‌های لازم برای افرادی که بخواهند در زمینه انیمیشن سازی و ساخت گیم فعالیت داشته باشند ارائه خدمات آموزشی داده می‌شود، اما متاسفانه مردم استان کردستان به ویژه شهرستان مریوان از میزان صبر خوبی برخوردار نبوده و بلافاصله پس از گذشت مدتی اندک از کلاس‌های درسی جوانانی که آموزش می‌بینند کلاس‌ها را ترک می‌کنند.


در ادامه این مراسم دو تن از نخبگان شهرستان مریوان که یکی از آن‌ها گیم والیبال حرفه‌ای و دیگری نیز نرم افزار ویژه‌ای برای دانش آموزان ساخته اند به ابراز دیدگاه خود پرداخته و این مرکز را باعث ایجاد اشتغال بین جوانان دانستند.


رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: ساخت نرم افزار و گیم علاوه بر از ایجاد اشتغال بین جوانان می‌تواند باعث ترویج فرهنگ ویژه استان کردستان گردد چرا که این نرم افزار‌ها و یا بازی‌های ساخته شده از سوی جوانان کردستانی می‌تواند حامل فرهنگ غنی این دیار باشد.


رحمت صادقی در ادامه عنوان کرد: پتانسیل‌های زیادی در زمینه ساخت گیم و نرم افزار‌های رایانه‌ای در کردستان به ویژه شهرستان مریوان وجود دارد. وی افزود: هر علمی که بتواند منجر به ثروت شده و یا هر ثروتی که از علم به وجود آید، می‌تواند باعث توسعه نیز گشته و مزیتی برای جوانان و نوجوانان است.


وی بیان کرد: سرمایه گذاری در زمینه ایجاد گیم و ساخت بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شده و امید است که مرکز تولید گیم، انیمیشن و محتوای دیجیتال مریوان بتواند این استان را به عنوان قطب ساخت بازی و نرم افزار در ایران اسلامی تبدیل کند.


وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: نمونه افرادی همچون کوچر بیرکار که ریاضی دان اهل روستای نی مریوان است و توانسته است معتبرترین جایزه جهانی ریاضی را کسب کند می‌تواند به عنوان الگوی رفتاری نخبگان شهرستان مریوان و استان کردستان و حتی ایران اسلامی قرار گیرد.

منصور مرادی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر نسبت به میزان بازنشستگان ایران اسلامی تنها یک سوم میزان بازنشستگان استخدامی وجود داشته و هر سال نیز بر میزان استخدامی‌های کشور کاسته می‌شود.

مرادی بیان کرد: اشتغال وظیفه دولت است، اما یکی از سوال‌های نمایندگان از وزیر کار مسئله ایجاد اشتغال بین جوانان جویای کار است.


وی بیان کرد: وظیفه دولت ایجاد شرایط کار برای ایجاد اشتغال جوانان است و باید جوانان خود برای ایجاد اشتغال فعالیت کرده و خود را برای این امر که شاید در آینده استخدامی وجود نداشته باشد آماده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درحال حاضر بیش از ۶۰۰ مورد پرونده از سوی جوانان جویای کار در دفتر کاری بنده وجود دارد که همه آن‌ها حاضر هستند با مبالغی در حدود ۷۰۰ هزار تومان کار کنند، اما باید عنوان کرد که در حال حاضر هیچگونه استخدامی از سوی دولت وجود ندارد.

منصور مرادی بیان کرد: امید است که تمامی مسئولان استان کردستان و شهرستان مریوان در راستای ایجاد اشتغال بین جوانان بیش از پیش فعالیت کرده و بتوانیم با پیگیری‌های لازمه این امر را مهیا نمائیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات