وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کاغذ در فهرست کالاهای اساسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان ابهر با اشاره به نگاه مورد توجه در وزارتخانه عدالت فرهنگی است گفت: در حوزه منابع و امکانات و استفاده از خلاقیت هنرمندان در حوزه های مختلف نگاهی عادلانه صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۴۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ سید عباس صالحی با بیان اینکه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مرحله اجرا تعویقی داشته است و در دولت تدبیر وامید اجرایی شده است؛اظهار داشت: گام های مؤثری  در اجرای این قانون طی شده و کمیسیون عالی ستاد دسترسی آزاد به اطلاعات آیین نامه های خوبی برای این قانون تهیه کرده است افزود : انتشار اطلاعات به شفافیت کمک می کند و شفافیت نیز زمینه ساز اعتماد است و مطالبه گری عمومی از طریق رسانه ها و مکاتبه با دستگاههای مختلف برای پیوستن به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، به مثابه مرحله گذاری است که ما در حال طی کردن آن هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فهرست دستگاه هایی که به سامانه افزوده نشده اند و یا پاسخگویی شان را با تاخیر انجام می دهند، در سامانه مشخص است و هر چند وقت یک بار هم دبیرخانه فهرست دستگاهها را اعلام می کند.

صالحی تصریح کرد:  گزارش جامعی در مراحل بعداز دستگاههایی که به سامانه نپیوسته اند به رئیس جمهوری ارائه خواهیم داد.

 وی  با بیان اینکه نوسان قیمت ارز حوزه رسانه را در رابطه با تهیه کاغذ و مواد اولیه تحت تاثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: در ارتباط با این موضوع  ما کارهای متعددی همچون قرار دادن کاغذ در فهرست کالاهای اساسی را انجام دادیم و ارز کافی نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به  نظارت بر فرایند تامین ارز کاغذ تصریح کرد: کارگروهی متشکل از نمایندگان صنوف مختلف، نمایندگان دولتی و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده است.

صالحی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد هنر و حضور در بازارهای خارجی مورد توجه این وزارتخانه است، ادامه داد: 13 فیلم در حوزه سینما به صورت مشترک با کشورهایی که اشتراک فرهنگی داریم در این راستا و در جهت توسعه اقتصاد فرهنگی در حال انجام است.

وی افزود: بخشی از اهداف این سفر دیدار با هنرمندان استان بود که این دیدارها موجب می‌شود تا با پیشکسوتان عرصه هنر گفت‌وگو کنیم و پاره‌ای از مشکلات‌شان را از زبان آن‌ها بشنویم.

صالحی تصریح کرد: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تدبیر و امید اجرایی شد و سامانه ایجاد شده در این عرصه، از گام‌های رو به جلو در این زمینه است. همچنین در وهله اول باید از طریق انتشار آزاد اطلاعات دستگاه‌هایی که اطلاعات خود را به سرعت منتشر نمی‌کنند و افکار عمومی را درگیر می‌کنند، مورد پیگیری قرار گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رسانه‌ها باید در جهت مطالبه‌گری عمومی که یک درخواست قانونی است، فعالیت داشته باشند و دستگاه‌های دولتی نیز باید اسناد غیرمحرمانه را به مردم اطلاع‌رسانی کنند؛ چرا که این مهم به شفافیت اوضاع کمک می‌کند.

ارسال نظرات