خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی
وارثی گفت: متاسفانه قوانین ما در یک بازه زمانی مدام در حال تغییر است که این امر نشانه ضعف قوانین بدون در نظر گرفتن جوانب امر در زمان تصمیم گیری و ایجاد قانون است.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۱۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حمیده زرآبادی در نشست با بانوان کارمند اداره کل بهزیستی استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، بیان کرد: با توجه به نسبت بانوان به آقایان در امور اداری و اجرایی بهزیستی و رعایت این تناسب در امور مدیریتی می توان این امر را نقطه قوتی در نگرش فعالیت زنان در جامعه دانست.

وی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات سازمان بهزیستی، حجم کار بالایی در این سازمان وجود دارد و همین امر موجب بروز نارضایتی‌ها در این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های می شود.

نماینده مرد قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اختصاص 70 درصدی صندلی دانشگاه‌ها در سال های اخیر به بانوان و افزایش تعداد فارغ التحصیلان بانو در کشور در سال های اخیر چهره بازار کار تغییر یافته چرا که درصد بیشتر جامعه متخصص را بانوان تشکیل داده و در واقع و توانمندی‌های بانوان در امور مختلف جامعه به کار گرفته شده است.

زرآبادی عنوان کرد: خوشبختانه مشکلات بر سر راه بانوان با تغییر نگرش جامعه، روند مثبتی را طی کرده و تمایلات بانوان به داشتن شغل، داشتن استقلال مالی، اثبات توانمندی، افزایش اعتماد به ‌نفس و همچنین شرکت در فعالیت های اقتصادی از انگیزه‌هایی ‌است که باعث شده تا ورود بانوان به بازار کار افزایش یابد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که منجر می‌شود بانوان نتوانند از تمام ظرفیت خود در شغلشان استفاده کنند، برقراری تعادل میان وظایف زندگی و شغل آنها می باشد و این موضوع در سایر کشورها نیز وجود دارد با این تفاوت که نگرش آنها نسبت به نقش بانوان منحصرا در منزل نبوده و تعادل مدیریتی میان زنان و مردان یکسان است.

نماینده مرد قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشورهای دیگر زنان نیمی از ظرفیت های مختلف در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی را اداره می کنند و اگر ما از ظرفیت این قشر استفاده نکنیم به این معناست که نیمی از توانمندی موجود برای مدیریت کشور را در نظر نگرفته ایم و این امر روند توسعه کشور را کاهش می دهد.

زرآبادی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ارائه شده در بهزیستی، به علت ویژگی‌ها و ساختار‌های بانوان، کیفیت مطلوب خدمت‌رسانی، برقراری ارتباط، اثرپذیری و لطافت بیشتر، درصد عمده نیروهای انسانی سازمان از میان بانوان جذب شده که متاسفانه در جامعه ما بانوانی که با تمام شرایط سخت مددجویان مراجعه‌کننده در سازمان بهزیستی مواجه هستند با شخصی که در دستگاه‌های دیگر فعالیت دارد یکسان دیده شده و نشانگر ضعف در قانون است.

وی بیان کرد: نکته ای که هیچ گاه دیده نمی شود بحث مدیریت بدون پول که به نوع نگرش مدیریت کلان در هر بخش باز می گردد. در قوانین موجود، بیشتر برنامه ها در خصوص جامعه هدف می باشد که این امر نگرش جامعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه قوانین ما در یک بازده زمانی مدام در حال تغییر است که این امر نشانه ضعف قوانین بدون در نظر گرفتن جوانب امر در زمان تصمیم گیری و ایجاد قانون است.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها