همزمان با آیین افتتاح جشنواره یاد شده که با حضور مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی کشور، محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اساتید رشته‌های مختلف هنری برگزار شد، هنرمندان جوان شرکت کننده در جشنواره مقبره‌ شهریار ملک سخن را گلباران کردند.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۰۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان یک رویداد بسیار مهم در عرصه هنرهای تجسمی کشور است، افزود: مکانی که هم اکنون در آن حضور داریم مدفن ٤١٠ شاعر، عارف و ادیب ایرانی در طول هزار سال گذشته است و هم اکنون همه آنها میزبان شما هستند. افتخار می‌کنیم که شما هنرمندان در شهر ما حضور دارید.

محمد محمدپور افزود: تبریز در طول تاریخ مبدا تحولات بسیار بزرگی بوده است. دو دوره باشکوه نگارگری در زمان ایلخانیان و صفویان در تبریز شکل گرفت و نمونه‌های بسیاری از این دست باعث شد که تبریز امسال به عنوان پایتخت گردشگری معرفی شود.

بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان با حضور هنرمندان جوان از سراسر کشور در مقبره ‌الشعرای تبریز و با گلباران مزار استاد شهریار کار خود را آغاز کرد.

ارسال نظرات