وهاب کاظمی
کارشناس مسائل امنیتی و رسانه در جمع بسیجیان حوزه اصناف :
کارشناس مسائل امنیتی و رسانه گفت :فضای مجازی تیغ دولبه ای در انحطاط یا پیشرفت جوامع است ودر کنار تمام مزایا خطرات زیادی برای کاربران دارد.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۰۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ موسوی  کارشناس مسائل امنیتی و رسانه در جمع بسیجیان حوزه اصناف ابراز کرد:فضای مجازی ترکیبی است از یک مجموعه تجهیزات الکترونیکی و شبکه در اختیار انسان که اثار آن را در محیط اطراف خود می بینیم.
وی با تاکید بر جایگاه محیط و اشیا در آینده نزدیک بیان کرد: به عقیده بنده محیط به گونه ای رفتار می کند که زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و شکل ظاهری آن به گونه ای است که ما آن را رسانه می بینیم و تقریبا همه سیاسیون بر اهمیت تکنولوژی آن تاکید می کنند و البته یک فرافکنی در این مسئله توسط آمریکا اتفاق می افتد که جوامع بر عظمت اهمت رسانه پی نبرند.
 موسوی توضیح داد: سرویس ها و خدمات اینترنتی باید بومی سازی شوند، این اتفاق در کشور ما بسیار ضعیف صورت گرفته است حال آنکه غول های اینترنتی دنیا در کشور های مختلف کاملا به نوعی اقدام کرده اند که مردم از امکانات بومی خود استفاده کنند، اینکه می بینیم امکانات خاص و بسیار گسترده ای در انواع شبکه های مجازی وجود دارد، نباید تصور کرد که همه به نفع ما هستند، بالاخره هر سازنده ای به دنبال نفع خود می باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه دولت ها در کشور ما از موضوعات خدمات رسانه ای فرار می کنند و ما از این ناحیه آسیب پذیر هستیم.
وی اذعان کرد: فضای مجازی یک تریبون آزاد است که قابل کنترل نیست، در محیط رسانه ای سنتی مثل تلوزیون و رادیو کار توسط متخصصین انجام می گیرد و از همه ابزار هنر استفاده می کند تا پیام مدنظرش را انتقال دهد؛ در فضای مجازی دو جنس محتوا وجود دارد، بخش از آن را مردم تولید می کنند و بخش دیگر آن را متخصصین تولید می کنند ولی از ابعاد هنری بهره مند نیست و این بسیار خطرناک است.
وی گفت: این نوع دوم زیر آستانه حس عمل می کند به این مفهوم که پیام را ناآگانه به شما منتقل می کند و بر شما اثر می گذارد.
وی تبیین کرد: گاهی خود ما محتوایی را آگاهانه تولید می کنیم ولی اثر سو می گیریم، باید توجه کنیم که محیط ما پویا است باید منظور خود را دقیق بیان کنیم تا ضربه نبینیم.
وی در پایان گفت: شبکه جهانی یا وب به صورت خانه عنکبوت عمل می کند، به این صورت که همه خانه ها به هم متصل هستند و هر گاه طعمه ای در این خانه قرار بگیرد عنکبوت آن را خواهد دید و حس خواهد کرد، این همان دیدی است که آمریکا بر مجموعه اقدامات در وب دارد و این همان قدرت سایبری است.

ارسال نظرات