خبرهای داغ:
یک رسانه غربی سیاست های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را بی ثبات و غیرقابل پیش بینی توصیف کرد و نوشت که حماقت او به ویرانی عربستان منجر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۷۷۷۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجله انگلیسی «اکونومیست» در گزارشی نوشت: حماقت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به کشورش آسیب می رساند و باعث ویرانی آن می شود.

این مجله از هم پیمانان غربی ولیعهد سعودی خواست تا او را به آرامش و دست برداشتن از ویران کردن کشورش نصیحت کرده و اگر هم نتوانستند، از فروش سلاح به او خودداری کنند.

اکونومیست با اشاره به واکنش غیرمنتظره و خشونت آمیز ولیعهد سعودی در قبال کانادا در ماه جاری میلادی، سیاست های بن سلمان را غیرقابل پیش بینی توصیف کرد که ملتش در داخل و سرمایه گذاران و هم پیمانانش در خارج را از او دور می کند.

این مجله نوشت: خشم بن سلمان به کانادا آسیب زیادی وارد نخواهد کرد بلکه به دانشجویان و بیماران سعودی و در دراز مدت به وجهه کشورش آسیب خواهد زد.

اکونومیست با اشاره به برخورد اخیر بن سلمان با کانادا و بازرگانان سعودی در سال گذشته و محاصره قطر نوشت: بازداشت بازرگانان این برداشت را ایجاد می کند که حقوق مالکیت در عربستان بستگی به هوا و هوس شاهزاده دارد.

اکونومیست افزود: اقدام بن سلمان در زندانی کردن فعالان زن سبب می شود که وی تایید زنان و مردان مدافع اصلاحاتی را که بن سلمان آن را راهبرد خود برای حکومتداری در عربستان در این برهه قرار داده است از دست بدهد. 

این مجله نوشت: عربستانی ها شجاعت ندارد که به ولیعهد سعودی بگویند که اشتباه می کند لذا هم پیمانان خارجی او باید حرف بزنند اما آنها هم سکوت کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها