رییس سازمان بسیج اساتید هرمزگان گفت: قم در دهه اول ذی‌الحجه میزبان کارگاه آموزشی معرفت‌افزایی اساتید بسیجی هرمزگان است.
کد خبر: ۹۰۴۷۷۷۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، احسان کامرانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس، ضمن تشکر از حسن همکاری بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و اقشار بسیج گفت: کارگاه معرفت‌افزایی به بهانه آشنایی با مبانی نظری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که این اقدام جهت کیفیت بخشی در قالب کارگاه آموزشی ۵ روزه در شهرمقدس قم برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: مرکز کوثر قم انتخاب شد که هم از فضای معنوی شهر قم برای اساتید استفاده شده و هم دسترسی به اساتید فرهیخته کشوری فراهم گردد.

رییس سازمان بسیج اساتید هرمزگان افزود: برنامه آشنایی با مبانی نظری انقلاب اسلامی را در قالب یک اردو تعریف نمودیم تا بتوانیم بستر ارتباط بیشتر، حفظ و انسجام بسیجیان و تاثیرگذاری کارگاه را چند برابر نماییم.

کامرانی بخشی از شرکت کنندگان را تفکیک شده نام برد و گفت: کارگاه آموزشی با حضور۱۲۰ نفر از اساتید بسیجی، مسؤولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان، شورای بسیج مهندسین، فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات، مدیران تعلیم و تربیت نواحی سپاه استان برگزار می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان توضیح داد: اهداف دوره، ارتقای بنیه فکری معنوی نخبگان بسیجی، استفاده از فضای معنوی شهر مقدس قم، تقویت روحیه هم‌افزایی بین اقشار تخصصی بسیج، بررسی و تبیین شرایط فعلی کشور و تقویت روحیه انقلابی‌گری می‌باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: در این دوره تلاش می‌شود با استفاده از اساتید برجسته مباحثی همچون مبانی انقلاب اسلامی، بصیرتی، اخلاقی، آشنایی با گروه‌های تکفیری و برگزاری میزگردهای علمی و رسانه‌ای کارگاهی برگزار گردد. 

این مقام مسؤول در کارگاه آموزشی قم مطرح کرد: تاریخ برگزاری از بیست ششم تا ۳۰ مرداد ماه مشخص شده است و شرکت‌کنندگان این توفیق را پیدا می‌کنند که روز عرفه، در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را به نیابت از بسیجیان استان هرمزگان، میهمان و دعاگو باشند.

کامرانی تصریح نمود: اکثریت اساتید شرکت کننده جزء اعضاء شورای کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان می‌باشند، اطلاع رسانی جهت شرکت توسط مدیران کانون‌ها صورت گرفته و پیگیری مقدمات کار از شش ماه گذشته دنبال شد و دو ماه قبل، جهت انتخاب و معرفی، مدیران کانون‌های بسیج اساتید در جریان کار قرار گرفتند.

رییس بسیج اساتید هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین دوره‌هایی گفت: در کارگاه اساتید بسیجی از دانشگاه هرمزگان، علمی کاربردی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه مذاهب و فرق اسلامی، آزاد اسلامی واحدبندرعباس، میناب، حاجی‌آباد، کیش، بندرلنگه، رودان، سما، پیام نور بندرعباس، بندرخمیر و... شرکت دارند که امیدوارم با رفع محدودیت‌ها بتوانیم در سال‌های آتی این برنامه را با حضور تعداد بیشتری از اساتید و با نیاز سنجی برگزار نماییم.

وی در ادامه به بخشی از ویژگی‌های اردو و کارگاه پرداخت و گفت: اردوی کارگاهی محاسن زیادی دارد و از جمله این ویژگی‌ها، توجه به هم‌افزایی بین اقشار مختلف بسیج می‌باشد که مقدمه‌ای برای ارتباط بین اقشار در راستای کمک به پیشرفت استان است.

 کامرانی افزود: اساتید فرهیخته‌ای که برای برگزاری دوره هماهنگ شده حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، حجت الاسلام والمسلمین دانش، حجت‌الاسلام والمسلمین عرفان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، حجت‌الاسلام دکتر فرمانیان، استاد جوشقانی، سردار احمدی فرمانده سپاه قم، سردار ملکی مدیر مرکز آموزشی کوثر قم می‌باشند.

رییس سازمان بسیج اساتید درپایان ضمن تشکر از سردار ترابی، روسای دانشگاه‌ها و ادارات، مدیران اقشار و کلیه شورای کانون‌های بسیج اساتید، فرهنگیان، بسیج ادارات، تعلیم و تربیت، بسیج رسانه، و... بخشی از برنامه‌های جانبی را نیز درکنار ۳۶ ساعت آموزشی عنوان کرد: زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها در هرسه زمان نماز، شرکت در برنامه‌های مسجد جمکران حضور درگلزار شهدای قم، زیارت اماکن متبرکه و امامزادگان قم و بیت‌النور و برگزاری نشست‌های هم اندیشی از جمله برنامه‌های این دوره می‌باشد.

ارسال نظرات