مدير عامل سازمان عمران و توسعه رضوی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
اسماعیلی گفت: این سازه شامل 18 قطعه است که ظرف مدت 6 ساعت روی محل مورد نظر نصب و آماده بهره برداری می شود، به همین جهت برای شرایط بحرانی همچون اسکان مزدم زلزله زده بسیار مناسب است.
کد خبر: ۹۰۴۷۷۵۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۹

محسن اسماعیلی مدير عامل سازمان عمران و توسعه رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، تولیت آستان قدس رضوی در جهت کاهش محرومیت در مناطق دور افتاده و کمتربرخوردار کشور دستور دادند تا یک کار مطالعاتی صورت بگیرد و سازمان عمران و توسعه رضوی که متولی فعالیت های عمرانی عام المنفعه و غیر انتفاعی در آستان قدس است این کار تحقیقاتی را انجام داد و برای جایگزینی کپر نشینی و منازل مسکونی نا ایمن در مناطق محروم کشور یک سازه جدید ارایه کرد.

مدير عامل سازمان عمران و توسعه رضوی ادامه داد: ما بررسی کردیم تا سازه ای با متریال و مصالح نوین و البته ایمن تولید کنیم و بر همین اساس واحدهای 50 متری قوسی شکل با نام خانه های گنبدی را به مرحله تولید رساندیم.

وی در خصوص مزیت های خانه های گنبدی گفت: این سازه ها هم با شرایط جغرافیایی مناطق روستایی سازگاری دارد و هم به دلیل حالت قوسی که دارند، برای مناطق کویری بسیار مناسب اند چرا که شن های روان نمی تواند پشت دیواره های آن دپو شود.

طرح عمرانی آستان قدس رضوی برای کاهش محرومیت در کشور/

اسماعیلی با اشاره به وزن سبک سازه های گنبدی، افزود: این سازه 50 متری تنها 500 کیلوگرم وزن دارد و در برابر زلزله عملکرد بسیار خوبی دارد، همچنین عایق مناسبی برای حرارت و برودت و صوت است.

وی بیان کرد: این سازه شامل 18 قطعه است که ظرف مدت 6 ساعت روی محل مورد نظر نصب و آماده بهره برداری می شود، به همین جهت برای شرایط بحرانی همچون اسکان مزدم زلزله زده بسیار مناسب است.

مدير عامل سازمان عمران و توسعه رضوی در ادامه با بیان اینکه واحد 50 متری این سازه ها در حدود 25 میلیون تومان قیمت دارد، افزود: متراژ و نوع متریال مورد استفاده برای نماسازی و محیط داخلی سازه ها بسته به سلیقه مخاطب قابل تغییر است، با این حال مردم تاکنون استقبال بسیار خوبی از خانه های گنبدی داشته اند.

طرح عمرانی آستان قدس رضوی برای کاهش محرومیت در کشور/

وی در پایان گفت : برای راه اندازی خط تولید خانه های گنبدی از منابع آستان قدس استفاده شده است و تا کنون برای تولید این سازه ها و نصب آن در حدود 50 اشتغال مستقیم در مشهد مقدس ایجاد شده و در بخش های بازاریابی و فروش هم تعداد افراد قابل توجهی مشغول بکار شده اند.

 گفتگو از محمد مهدی شاهواروقی

ارسال نظرات