حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی گفت: مطالبه همه بسیجیان مبارزه جدی با گلوگاه ها و کانون های فساد اقتصادی است
کد خبر: ۹۰۴۷۷۰۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بسیج» گفت: ملت ایران درگیر جنگ اقتصادی است که از طرف دشمن تحمیل شده و بسیجیان همانند گذشته در کنار مردم خواهند بود چرا که برخواسته از مردم هستند.


وی با اشاره به اینکه بصیرت، رصد حوادث و اقدام هوشمندانه همواره از اصول اساسی بسیج است، گفت: در شرایط کنونی افراد معدودی با سوءاستفاده از شرایط و با هدف سودجویی مایحتاج مردم را احتکار می کنند و وظیفه بسیج است که با اقدام انقلابی مانع از فشار آوردن آنها به مردم شود.


وی با تمجید از اقدام رییس سازمان بسیج در امر مبارزه با احتکار گفت: نگاه ایشان در این موضوع مبتنی بر یک نگاه انقلابی است و در راستای حمایت از حقوق مردم و کمک به آرامش بخشی جامعه است.


تویسرکانی با تأکید بر همراهی بسیج با نظام و مسئولان دستگاه های مختلف افزود: متولی اصلی در برخورد با محتکران دولت و سازمان تعزیرات و دستگاه قضایی است و شبکه ی بسیجیان در این راستا و در چارچوب قانون به آنان کمک خواهند کرد.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج با اشاره به احادیث و روایات وارده در مذمت احتکار کالاهای مورد نیاز مردم افزود: احتکار باعث سقوط ارزش های انسانی در جامعه می شود و به فرموده پیامبر اسلام(ص) شخص محتکر ملعون است.


وی در ادامه با اشاره به تعریف احتکار در قانون گفت: البته انبارسازی کالاهای مختلف یکی از قواعد تجارت و کسب و کار است و هر انبارسازی کالا احتکار محسوب نمی شود بلکه قانون مصداق احتکار را خصوصا در شرایط خاص مشخص کرده و بسیجیان نیز بر همین مبنا عمل می نمایند.


وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه با گلوگاه ها و کانون های فساد گفت: مطالبه همه بسیجیان مبارزه با مفسدان اقتصادی بر اساس موازین شرعی و قانونی است و همه ی آگاهان بر این نکته واقفند که مبارزه اصلی باید با کانون های ثروت و قدرت که منشأ اوضاع نابسامان اقتصادی هستند، باشد و نه در میان مردم و کسبه بازار.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آیه 56 سوره مائده که پیروزی و غلبه نهایی را از آنِ مومنان می داند، گفت: دشمنان ملت ایران و آمریکای جنایتکار و صهیونیست های کودک کش به همراه منافقین و سلطنت طلبها بی تردید شکست خواهند خورد و پیروزی و ظفر نهایی با ملت ایران خواهد بود.

ارسال نظرات