مددجوی کمیته امداد رتبه چهار رقمی کنکور را کسب کرد

سال جاری با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نیکشهر رتبه چهار رقمی کنکور را از آن خود کرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۶۴۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان اصغر درزاده سال ۷۶ در روستای آبگاه وانان از توابع شهرستان نیکشهر در یک خانواده فقیر که با درامد ناچیز زندگی خود را سپری می‌کردند به دنیا آمد. از کودکی بیشتر به کار‌های خانه وکشاورزی تا درس خواندن مشغول بود.

در دوران کودکی پدر‌اش را از دست داد و در کنار مادر زندگی خود را سپری کرد، خانه و کاشانه آنچنانی نداشتند در یک خانه گلی که از خشت و گل ساخته شده بود زندگی می‌کردند.

تحصیلات ابتدایی را در مدرسه روستای آبگاه وانان به نام انصار وانان و تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه‌ای در روستای هم جوار به فاصله‌ی دو کیلومتری که این فاصله را به مدت شش سال با پای پیاده طی می‌کرد، گذرانده است.

اصغر درزاده، مدد جوی کمیته امداد شهرستان نیکشهر در باره مهمترین رمز موفقیت‌اش در تحصیل گفت: در واقع عامل موفقیت هرشخص از نظر روانشناسی بیشتر به خود شخص بستگی دارد وعلاقه شخص نسبت به هدف و کاری که پیش رویش است، اما جا دارد که تشکر ویژه داشته باشم از خانواده خودم که در کنار همه مشکلات و سختی‌ها بامن احساس همدردی و من را یاری کردند همچنین از اساتید برجسته و معلمان دلسوز کمال تشکر و قدردانی می‌کنم که مانند پدری مشفق و دلسوز برای ما زحمت کشیدند.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان نیکشهر افزود: در این زمینه مربی ما با برگزاری کلاس‌های فوق برنامه غیر از ساعات کاری و بدون گرفتن حقوق برای موفقیت‌مان تلاش کردند و با راهنمایی‌های دلسوزانه خودشان به ما انگیزه دادند که خواستن توانستن است و هر کس تلاش کند خداوند مزد تلاشهایش را می‌دهد.

درزاده یادآور شد: وضعیت درسی من در دوران ابتدایی که با کلاس و مدرسه آشنایی چندانی نداشتم در حد خوب بود، اما در دوران راهنمایی و دبیرستان وضعیت درسی من پیشرفت چشمگیری داشت به طوری که همیشه جزء نفرات برتر کلاس بودم و رتبه‌های اول تا دوم را کسب کرده ام و مدرک دیپلم خودم را با معدل کل ۱۹ در مدرسه پیام آوران آبگاه به پایان رساندم.

وی گفت: برای کنکور ۹۷ از تابستان ۹۶ شروع کردم و روزانه به مدت سه تا پنج ساعت درس خواندم و با باز شدن مدرسه در مهر ماه در آزمون‌های گزینه دو برای ارتقاء کیفیت درسی و برنامه ریزی درست شرکت کردم و توانستم رتبه‌های خوبی را کسب کنم و این عامل باعث شد تا ساعات مطالعه خودم را بیشتر کنم و سعی کردم با برنامه آزمون‌های گزینه دو پیش بروم و در نتیجه در رشته ادبیات و علوم انسانی ادامه تحصیل دادم و برای نخستین بار که کنکور سراسری ۹۷ را تجربه کردم رتبه‌ی هفت هزار را کسب کرده و سبب افتخار مدرسه و روستای خودم شدم.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان نیکشهر اعلام کرد: در این رابطه نفشی که خانواده برای فرزند خود ایفا می‌کند تا فرزند این خانواده به بهترین جا برسد قطعا غیر قابل انکار است در کناراین همه مشکلات و سختی‌ها اگر خانواده ام نبودند هر گز نمی‌توانستم به این جایگاه برسم آن‌ها بودند که مرا یاری کردند تا به این جایگاه برسم و برای جامعه‌ی خود خدمتی انجام بدهم.

درزاده افزود: عامل دیگر موفقیتم وجود مشاوران مجرب و کارآزموده بود هر کس که می‌خواهد به جایی برسد باید یک راهنما و مشاور در زندگی داشته باشد تا برای رسیدن به هدف بیشترین تلاش وانگیزه را داشته باشد.
ارسال نظرات