اسلامی: دولت در این پنج سال گذشته همه تسهیلات را به کار گرفته تا بتواند مردم را به سمت کارآفرینی هدایت کند، تحصیلکرده می‌توانند علم و دانش خود را با فرصت‌های کسب و کار ترکیب کنند و در فعالیت پدران خود تحول ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۰۴۷۶۲۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اسلامی در اختتامیه پنجمین جشنواره انجیر در گلوگاه اظهار کرد: ایده‌های خلاق و نو، همت،کوشش، پیگیری و صبوری و دنبال کردن موضوعات به رونق اقتصاد خانوار کمک می‌کند.

وی افزود: تحصیلکرده‌ها می‌توانند با شیوه‌های نوین در کسب و کار، محصولات مازندران و شهرستان را به تمامی نقاط کشور صادر کنند.

استاندار مازندران با اشاره به کارآفرینی نوین بیان کرد: جوانان گلوگاه می‌توانند محصول انجیر را به صورت اینترنتی بازار رسانی کنند و به فروش برسانند.

این مسؤول بیان کرد: باید به فکر ایجاد یک مکان دائمی برای برپایی نمایشگاه در شهرستان باشیم و در کنار نمایشگاه با احداث سالن آمفی تئاتر روباز مکان امن و راحت برای بازدیدکنندگان ایجاد کنیم.

اسلامی اظهار کرد: در این منطقه علاوه بر محصول انجیر می‌توان کشت فندق و زعفران را در مناطق بالا دست گسترش داد چرا که بسیار با این محیط سازگارند.

وی ادامه داد: هیچ دلیلی ندارد که بخشی از مردم ما دچار مشکلات معیشتی باشند، باید نگاهمان را به زندگی و شیوه انتظارات به صورت اساسی تغییر دهیم، انتظار برای استخدام در سیستم دولتی سزاوار نیست زیرا دستگاه‌ها جای جذب ندارند.

استاندار مازندران یادآور شد: دولت در این پنج سال گذشته همه تسهیلات را به کار گرفته تا بتواند مردم را به سمت کارآفرینی هدایت کند، تحصیلکرده می‌توانند علم و دانش خود را  با فرصت‌های کسب و کار ترکیب کنند و در فعالیت پدران خود تحول ایجاد کنند.

فرماندار گلوگاه نیز گفت: توسعه باغات انجیر در گلوگاه مهم‌ترین هدف برپایی جشنواره انجیر است.

محمدرضا تباکی افزود: تاکنون ۴۰ هکتار از اراضی را زیر کشت نهال انجیر برده‌ایم، این درخت نیاز به آبیاری ندارد و از طرفی سودآوری بالایی برای کشاورزان به همراه دارد.

وی تصریح کرد: احداث کارگاه‌های صنایع تبدیلی، ایجاد شغل پایدار و شناساندن ظرفیت‌های شهرستان از اهداف مهم جشنواره محسوب می‌شوند.

فرماندار گلوگاه گفت: برای احداث کارگاه صنایع تبدیلی انجیر تاکنون چهار سرمایه‌گذار استقبال کردند که تسهیلات دو سرمایه‌گذار از طریق استان مصوب شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها