هم اندیشی پیرامون سامان دهی مراسم ها در سورشجان

جلسه مخصوص ساماندهی مناسبت ها و جشن‌های عروسی و مراسمات ترحیم در شهر سورشجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۶۰۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام کاظم علیه السلام  سورشجان در جلسه مخصوص ساماندهی جشن های عروسی این شهر سورشجان که به همت بخشدار لاران در اتاق تشکیل شد، اظهار کرد: چه خوب است که بجای هزینه های سرسام آور برخی مراسمات به تحکیم بنیان خانواده ها درجهت کاهش طلاق و کمک به افراد نیازمند و بی‌بضاعت اهتمام کنیم.

وی افزود: همه ما در بین فامیل یا همسایه ها‌ افراد بی‌بضاعت سراغ داریم، چه خوب است سنت پسندیده نذربرای نیازمندان را در ابتدای زندگی بین مردم شهر ترویج دهیم تا ضمن بهره بردن همشهریان از ثواب معنوی و کار خیر کمک به همنوع از خرج‌های مازاد و غیرضرور مراسمات هم صرف نظرکنند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام کاظم (علیه السلام) سورشجان با اشاره به نقش اثرگذار ریش سفیدان و معتمدین محل در خانواده‌‍‌ها، خواستار ورود آن‌ها به بحث مدیریت مراسمات عروسی شد و  حذف برخی ناهنجاری های رواج یافته در سطح شهر شد.

نماینده نیروی انتظامی نیز در این مراسم با انتقاد از ترویج تیراندازی و استفاده از مواد منفجره در مراسمات عروسی، گفت: نیروی انتظامی و بسیج نمی‌تواند با برخورد تحکمی و سلبی تمام این مشکل را حل کنند، بلکه باید به دست خود مردم و با فرهنگ سازی معتمدین حل شود و از آنجایی که بسیاری از مردم از این ایجاد مزاحمت‌ها ناراضی هستند اگریک همت جمعی فراگیر شود این معضل مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در صورت عرف شدن برخی رفتارهای غیرشرعی و غیرقانونی در مراسمات ازجمله؛  تیراندازی، استفاده از مواد منفجره، حرکات نمایشی با خودرو و بوق زدن‌ و ایجاد سر و صدا در حاشیه جشن‌های عروسی نام شهر به بدی درخواهد رفت؛ لذا معتمدین شهر باید به فکر حفظ و تقویت فرهنگ شهر باشند.

فرمانده نیروی انتظامی بخش لاران اظهار کرد: در برخی از اوقات مشاهده می‌شود که در مراسمات ترحیم  و غالباً در مراسم روز تاسوعا و عاشورا بلوار اصلی شهر بسته می‌شود و مشکلاتی را برای حمل و نقل همشهریان و مسافرین ایجاد می‌کند .

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که هیئت‌های عزاداری‌ روز عاشورا و تاسوعا تجمیع و یک هیئت جامع تشکیل دهند و کلیه عزاداری‌هایی که در خیابان‌های شهر برگزار می شود با محوریت این هیئت برگزار شود تا مدیریت آن هم ساده تر بشود.

دکتراسلامی، رئیس دادگاه بخش لاران نیز درا ین مراسم ضمن اتمام حجت با برگزارکنندگان مراسمات شهر اظهار کرد: مزاحمت برای مردم شهر به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و درصورت قصورصاحب جشن یا عزا باید پاسخگو باشد.

رئیس دادگاه بخش لاران افزود: از همه معتمدین و ریش سفیدان خواهشمندیم صاحبان مراسمات را متقاعد کنند که برخی از تشریفات زائد و دردسرساز برای همشهریان را از برنامه‌هایشان حذف کنند تا برخورد قضایی به حداقل برسد.

وی درباره برخورد با قانون شکنان، افزود: بسیج، نیروی انتظامی و دادگاه آماده دریافت گزارشات مردمی و رسیدگی به درخواست های همشهریان درخصوص اتفاقات ذکر شده می‌ باشد و با کمک شما معتمدین اجازه نخواهیم داد آرامش مردم سلب شود.

ارسال نظرات