وزیر نیرو در دومین روز از سفر خود به مازندران ، عملیات اجرایی نیروگاه برق‌ آبی مسیر خط انتقال آب آشامیدنی ساری از سد شهید رجایی را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۶۰۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، وزیر نیرو پنجشنبه در دومین روز از سفر خود به مازندران ، عملیات اجرایی نیروگاه برق‌ آبی مسیر خط انتقال آب آشامیدنی ساری از سد شهید رجایی را آغاز کرد.
رضا اردکانیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه برق‌آبی دو نیم مگاواتی با سرمایه‌گذاری بیش از 250 میلیارد ریالی گفت: بهره‌وری این‌گونه طرح‌ها افزایش و هزینه تولید برق نیز کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به‌ضرورت بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی در اجرای این‌طرح ها افزود: اجرای این طرح در بخش خصوصی آغاز خوبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت در استان است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران هم با گزارشی از ظرفیت‌های نیروگاه‌های برق‌آبی در استان گفت: بر اساس مطالعات شناختی در این استان ، بیش از 700 مگاوات ظرفیت برق‌آبی برای ساخت نیروگاه‌های کوچک و متوسط وجود دارد که به علت محدودیت منابع عمومی تاکنون فقط13 و نیم مگاوات آن در پایین‌دست سد شهید رجایی محقق شد.
محمد ابراهیم یخکشی افزود: با مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری 250 میلیارد ریالی در ایجاد سه واحد نیروگاه برق‌آبی مسیر خط انتقال آب آشامیدنی ساری ، این نیروگاه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها