خبرهای داغ:

پیگیری کارشناسی اراضی طرح مقام معظم رهبری در هندیجان

مسئول نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت:باتوجه به اجرای طرح مقام معظم رهبری ولی به دلیل کار شناسی های غیر اصولی و غیرمنطقی قسمتی از اراضی شهرستان هندیجان به میزان ۸۰۰۰هزار هکتار درآن لحاظ نشده و قسمتی دیگری از اجرای آن در برخی مناطق به حاشیه رفته که امیدوارم مسئولان مربوطه استانی در این باره پیگیری جدی داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۴۷۵۳۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

فتح الله الهیاری در همایش هم اندیشی چگونگی تامین معرض کشت و نجات رودخانه زهره هندیجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان اظهار کرد:از ریاست خانه کشاورزی استان خوزستان برای رفع مشکلات کشاورزان هندیجان و دغدغه نارضایتی قشر کم توقع کشاورزان درموارد پیش آمده  را پیگیری و جلوی کارشناسی های غیر منطقی در طرح  را بگیرند.

 

 

وی افزود:باتوجه به خسارات جبران ناپذیر بخش کشاورزی بدلیل خشک شدت رودخانه زهره متاسفانه مسئولین صندوق بیمه هنوز در تاییدیه خسارت بیمه تعلل کرده و منتظر نتیجه نهایی در رفع این مشکل هستیم.

 

 

وی بابیان سردر گمی کشاورزان هندیجان دربخشودگی جرائم گفت:در خصوص بخشیدگی جرائم وامهای کشاورزی ولی متاسفانه کشاورزان هندیجان هنوز دچارنوعی سردرگمی شده و بانک هاهرروز فشارروحی وروانی خودراجهت وصول مطالباتشان برروی این قشر زحمتکش واردمی کنندکه امیدوارم مسئول خانه کشاورزی استان و مسئولان مربوطه طبق ابلاغیه هیات دولت توسط بانک های عامل پیگیری و فکری اساسی در رفع این مشکل انجام بگیرد.

 

 

الهیاری مسئول نظام صنفی کشاورزی هندیجان عنوان کرد:نیمی از جمعیت شهرستان هندیجان به شغل دامداری و کشاورزی مشغول بودند ولی به علت سوء مدیریت و خشکی رودخانه در حال حاضر بیکار و تا خرخره بدهکار بانک هاهستندو امیدوارم مسئولان مربوطه در تهیه و توزیع عادلانه آب و برداشت های غیر اصولی بالادستی ها فکری جدی و اساسی نمایند.

 

 

وی با اشاره به احداث سد سلولزی در پایین دست رودخانه زهره بیان کرد: به منظور جلوگیری از ورود آب شور دریا وحفظ تعادل آب و نگه داشت وذخیره سازی سیلابها،احداث سدهادرمسیر رودخانه زهره واحداث یک سد سلولزی در پایین دست رودخانه ضرروی می باشد که امیدوارم در این زمینه مسئولان استانی مربوطه برای نجات فوق بحران کشاورزی هندیجان اقدامی تاثیرگذار داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها