خبرهای داغ:
امام جمعه خوانسار گفت: کار شهدا این است که در مسیر این عالم به سوی معاد راه و رسم خداوند را زنده نگه دارند و از لحظه شهادت تا ابد جریان خونشان صراط مستقیم الهی را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۰۴۷۵۲۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوانسار، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی در برنامه شهید آّبروی محله که پیش از ظهر امروز با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مجید و سعید علایی و با همکاری سیمای مرکز اصفهان در شهرستان خوانسار برگزار شد با اشاره به مضمون آیه شریفه "وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا، بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ" و نهی خداوند از فراموش شدن یاد و نام شهدا اظهار کرد: خداوند متعال از مرده پنداشتن شهدا نهی فرموده و تاکید کرده است که شهدا زنده هستند و خاصیت زندگی شان این است که همواره نزد خدا بوده و به طور دائم از نزد پروردگارشان روزی می گیرند.

وی افزود: بین شهدا و خداوند فاصله ای نیست و تا ابد از خداوند فیوضات الهی دریافت می کنند، این درحالی است که از نظر ظاهری آنچه که برای مردگان رخ می دهد برای شهید نیز اتفاق می افتد، اما خداوند نهی فرموده که شهید را مرده بنامند و راز این نهی در آن است که شهدا واسطه فیض خداوند هستند.

حجت الاسلام خواجه کریمی با تاکید بر واسطه گری شهدا در رساندن فیض و خیر الهی تصریح کرد: کار شهدا این است که در مسیر این عالم به سوی معاد راه و رسم خداوند را زنده نگه دارند و از لحظه شهادت تا ابد جریان خونشان صراط مستقیم الهی را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: باید راهی که شهید برای وصل به خداوند با خونش ایجاد کرده همواره در جامعه زنده باشد تا به این واسطه بین ما و شهید رابطه وجود داشته باشد، در حالی که اگر شهید مرده پنداشته شود آن جریانی که صراط مستقیم را نشان می دهد نیز از بین خواهد رفت.

امام جمعه خوانسار جریان زنده خون سیدالشهدا در طول تاریخ را عامل هدایت و ماندن در صراط مستقیم بیان کرد و ادامه داد: بارها در نماز از خداوند می خواهیم ما را به صراط مستقیم هدایت کند و مصداق بارز این هدایت شهدا و یاد آنها است.

وی اضافه کرد: شهدا به دنبال این بودند که همه بشریت به صراط مستقیم هدایت شوند و به هر اندازه که مانند شهید زندگی کنیم به همان میزان در صراط مستقیم قرار داریم.

حجت الاسلام خواجه کریمی مرده پنداشتن شهدا را عامل به فراموشی سپردن آنها عنوان کرد و گفت: در جامعه ما کسانی بودند که حتی نمی توانستند لقب شهید را برای شهدا قبول کنند.

وی افزود: رسم شهدا استقامت و مقاومت است، ما نیز باید در راه شهید پایداری کنیم و از هیچ چیز در این راه احساس خوف و حزن نکنیم و باید بدانیم شهدا وجه خدا نزد ما هستند.

امام جمعه خوانسار با یادآوری خاطرات شهید مجید علایی، مطالعه وصیت نامه این شهید را توصیه کرد و ادامه داد: دغدغه و هم و غم شهید زنده نگه داشتن راه امام (ره)، پشتیبانی از ولایت فقیه، جدا نشدن از مسیر ولی فقیه و تاکید بر مسئله حجاب بود.

- اطاعت از ولایت فقیه تمرین اطاعت پذیری از امام زمان (عج) است 

در این مراسم رفعتی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و همرزم شهید مجید علایی به بازگویی و یادآوری خاطرات رشادت های شهید و هم چنین رزمندگان و شهدای خوانسار پرداخت.

وی با اشاره به ادای تکلیف و وظیفه خود در قبال خون شهدا اظهار کرد: اگر نتوانیم این ارزش ها را به نسل آینده منتقل کنیم با وجود فضاهایی چون اینترنت و ماهواره نسل آینده ما دچار مخاطرات فراوانی خواهد شد.

وی با بیان حضور پررنگ و مستمر شهید مجید علایی در تظاهرات پیش از انقلاب و تاثیر بسزای وی در سازماندهی تظاهرات در خوانسار گفت: تشکیل هیئت مذهبی حضرت علی اکبر (ع) و اجرای برنامه های سیاسی در پوشش برنامه های هیئت بخشی از فعالیت های این شهید به همراه دیگر نیروهای مذهبی در خوانسار بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تاکید بر نقش موثر شهید علایی در شناسایی نیروهای ساواک پس از پیروزی انقلاب تصریح کرد: برادر این شهید یعنی شهید سعید علایی نیز در شکل گیری سپاه و جهاد سازندگی خوانسار نقش محوری داشت.

وی خاطر نشان کرد: هر گاه از این شهدا در خصوص دلیل تاکید بر مسئله ولایت فقیه سوال می کردیم در پاسخ اظهار می کردند این تمرینی برای اطاعت پذیری از امام زمان (عج) است تا در زمان ظهور نماینده و منتخب خداوند هیچ شکی برای ما رخ ندهد.

شهید سعید علایی در عملیات محرم در منطقه عملیاتی عین خوش و شهید مجید علایی در سال 65 و در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به درجه عظمای شهادت نائل آمدند.

شهرستان خوانسار در طی هشت سال دفاع مقدس 309 شهید، 420 جانباز و 18 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی و نظام کرده است.

ارسال نظرات