فرماندار مراغه:

پاسداشت مقام آزادگان از مهم ترین وظایف مسئولان است

فرماندار مراغه در همایش بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان در این شهرستان، گفت: درحال حاضر ۱۴۰ آزاده دوران دفاع مقدس در این شهرستان حضور دارند که تجلیل از آن ها یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان در کشور است.
کد خبر: ۹۰۴۷۵۱۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید شکری، افزود: آزادگان به عنوان سفیران ایران اسلامی در دل دشمن در دوران اسارت سختی‌های زیادی را تحمل کردند که پاسداشت مقام آنها در جامعه توسط مسئولان و مردم امری ضروری است.

وی ادامه داد: آزادگان با استقامت و پایداری مثال زدنی عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان ثابت کرده و نشان دادند همیشه در صحنه حاضر بوده و پشتیبان رهبری هستند.

شکری اضافه کرد: زحماتی که آزادگان در سال‌های اسارت و دوری از ملت و وطن کشیدند بر هیچ فردی پوشیده نیست و جامعه باید قدردان زحمات این عزیزان باشد چراکه آن ها  به خاطر کشور تمامی سختی‌ها را تحمل و با بازگشت به وطن دل مردم ایران و خانواده‌های خود را شاد کردند.

وی با اشاره به رفع مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان در این شهرستان اظهارداشت: باهدف رفع مشکلات این قشرفداکار کارگروه و شورای هماهنگی با حضور خود آزادگان و دستگاه‌های اجرایی درفرمانداری شهرستان تشکیل شده و بزودی شاهد رفع مشکلات این خانواده‌ها در مراغه خواهیم بود.

شکری با اشاره به مشکلات درمانی در بین خانواده‌های آزادگان و بنیاد شهید در این شهرستان، بیان کرد: پیش از این بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت مستقیم عهده دار درمان و خدمات بیمه‌ای آزادگان بود اما در حال حاضر بر عهده یکی از بیمه‌ها بوده و به دلیل نبود نمایندگی این بیمه در شهرستان مشکلات متعددی برای آزادگان ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: درخصوص اشتغال خانواده‌های آزادگان نیز محدودیت‌ها و راهکارهای قانونی وجود داشت که به همت تلاش مسئولان و تصویب قوانینی در این خصوص 25 درصد از تمامی گروه‌های استخدامی سهمیه جامعه آزادگان است.

شکری افزود: در خصوص اعطای وام مسکن به آزادگان مشکلی در شهرستان وجود ندارد و تمامی آزادگان به ترتیب نوبت دهی می‌توانند وام مسکن خود را دریافت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها