حسن رحیم پور ازغدی در اجتماع بزرگ حوزویان:

تجمعات اعتراضی حوزه نسبت به فساد و ناکارآمدی ها باید ادامه داشته باشد/ ریشه سکولاریسم در خود حوزه است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که تجمعات اعتراضی حوزه نسبت به فساد و ناکارآمدی ها باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه ریشه سکولاریسم در خود حوزه است و این خطر کاملاً جدی است.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۷۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛حسن رحیم پور ازغدی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در اجتماع حوزویان در حمایت از بیانات مقام معظم رهبری به منظور پیگیری مطالبه عدالت اقتصادی و مبارزه با فساد که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با بیان این که روحانیت همچون گذشته حامی توده های مردم و پیگیر مطالبات و انتظارات به حق آن ها از مسئولان است، ابراز داشت: برخلاف جنگ روانی دشمن و القای نادرست شایعات از سوی عده ای در فضای مجازی اکثر طلاب و فضلای حوزه از اقشار پایین جامعه هستند که با مشکلات متعدد اقتصادی دست به گریبان هستند اما با این حال حامی قشر ضعیف و متوسط جامعه در شرایط کنونی کشور هستند و نسبت به مشکلات مدیریتی و مفاسد دست به اعتراض می زنند.

وی افزود: از این منظر پیام این اجتماع حوزویان این است که که حوزه و روحانیت در کنار مستضعفین و قشر ضعیف جامعه بوده و در عین حال در حمایت از نظام و تبعیت از اوامر ولی فقیه ، لحظه ای تردید به خود راه نمی دهد.

وی با بیان این که پیام دیگر این تجمعات ، تاکید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: حوزه و روحانیت با این قبیل تجمعات به صراحت اعلام می کند که در مواجهه با فساد و تخلفات برخی مسئولان می ایستد اما همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند ما معتقد نیستیم که فساد سیستمی در کشور حاکم شده بلکه همین موارد فساد نیز برای نظام اسلامی بسیار بزرگ و بد است و باید برچیده شود.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر این که هدف دشمن در جنگ روانی اخیر ، القای دروغین ناکارآمدی نظام و به تبع آن ناامید کردن مردم و نسل جوان است، خاطرنشان کرد: هر چند که متاسفانه اقلیتی از مسئولان دچار فساد شده اند، اما دشمن می خواهد این گونه القا کند که همه مسئولان این نظام از صدر تا ذیل فاسد هستند و حال آن که صدر نظام خود ضد فساد است و بسیاری از مدیران پاک دست و سالم هستند.

وی گفت: آنچه مطالبه ماست این که نهادها و قوای سه گانه کشور نسبت به وضع موجود و مفاسد و تخلفات باید پاسخگو و پیگیر باشند و لذا هدف از این تجمعات و اعتراض ها تضعیف دولت و مجلس و قوه قضاییه نیست اما از سویی نمی توان نسبت به اعتراضات به حق مردم نیز ساکت و بی تفاوت بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصریح کرد: از این منظر بنده به شدت معتقدم که تجمعات اعتراضی حوزه و روحانیت نسبت به فساد و ناکارآمدی ها باید ادامه داشته باشد تا در نهایت شاهد بهبود وضعیت و خدمت بهتر به مردم باشیم.

وی ضمن انتقاد از حیف و میل بیت المال از سوی برخی مدیران و مسئولان افزود: مسئولان قوای سه گانه چنانچه اتهاماتی به آن ها وارد می شود چه درست و یا غلط، می بایست پاسخگو باشند و به مردم مسایل را شفاف مطرح کنند چرا که این مساله جزو مطالبات مردمی است.

وی گفت: از سویی از دستگاه قضایی می خواهیم که اسامی قضات و عوامل فاسد را مطرح کرده و با آن ها بر اساس قانون به شدت برخورد کنند تا رضایت مردم و اعتماد آن ها جلب شود.

رحیم پور ازغدی اضافه کرد: البته این که همه مسئولان را نیز دزد و فاسد بخوانیم غلط است و زمانی این تفکر شکل می گیرد که برخورد درست و قاطعی با مفاسد و ایرادات موجود صورت نمی گیرد و نهادها در این باره به وظایف خود به درستی عمل نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دهه چهارم انقلاب، دهه خطر انحراف نظام است و در حال حاضر ما در سر پیچ انحراف انقلاب قرار داریم، اظهار داشت: ما باید با یک نوع اشرافیت مذهبی که داخل حکومت شکل گرفته مقابله کنیم و در این خصوص حوزویان بیش از سایرین وظیفه دارند که انتقاد و اعتراض کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به هر صورت مردم می گویند نمی شود که کسی شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس سر بدهد اما به دنبال اقامت فرزندانش در این دو کشور باشد و به شدت به دنبال گرین کارت و این مسایل باشد.

وی با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که جنگ نمی شود و با آمریکا نیز مذاکره نمی کنیم، گفت: مرفهان بی دردی که از هر دو جناح کشور وارد قوای سه گانه شده اند و نیز جهاد گریزان ترسو که مدام در حال عقب نشینی در برابر استکبارند، این ها تن به خیانت به کشور می دهند و گرنه آحاد مردم و بسیاری از مسئولان انقلابی و متعهد و استکبار ستیز هستند.

وی همچنین با بیان اینکه حوزه های علمیه به جز اعتراضات و تبلیغ دین، وظیفه اجتهاد اقتصادی را نیز عهده دار هستند، افزود: درس خارج هایی برگزار می شود که به جای این که تمدن دینی را تئوریزه کنند فقه سکولار می سازد و حقیقتاً امروز باید گفت که ریشه سکولاریسم در خود حوزه است و این خطر بسیار جدی است.

رحیم پورازغدی تاکید کرد: حوزه و روحانیت باید نسبت به مسایل و مشکلات کشور دغدغه مندانه وارد شده و فقه تمدن ساز و فقه اقتصادی را مورد توجه قرار داده و برای مشکلاتی چون بانک ربوی و گره های اقتصادی از منظر فقه و اجتهاد پاسخگو باشد.

منبع : راه دانا

ارسال نظرات
آخرین اخبار