کتاب «جهاد‌‌‌ کبیر» برگرفته از منابع اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۳۸
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی؛ کتاب «جهاد‌ کبیر» نوشته مهدی سیاوشی و سیدمهدی موسوی‌نیا برگرفته از منابع اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «علی ذوعلم» معاون پژوهش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اسلامی و «محمدحسین رجبی دوانی رئیس مرکز حدیث ولایت در محل خبرگزاری تسنیم رونمایی شد.

 مهدی سیاوشی مولف کتاب «جهاد‌‌ کبیر» در ادامه این مراسم گفت: آن چیزی که در این کتاب مورد نظر ما بوده است بحث تبعیت از دشمن است، بعد از مسئله تفسیری جهاد کبیر تاریخچه نفوذ را مورد بررسی قرار دادیم؛ مختصری از قاجاریه، پهلوی و انقلاب اسلامی تا دهه ۸۰ و در بررسی این امر از منابع دسته اول استفاده کردیم، تلاش جریان نفوذ برای ورود به جریان آموزشی کشور را مورد بررسی قرار دادیم، تربیت عده‌ای به عنوان تربیت یافتگان خارج از کشور که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منشأ اثر شدند در الگوپذیری از دشمن را هم بررسی کردیم.

مولف این کتاب بیان کرد: نفوذ لایه‌های هویتی جامعه ایران را تخریب می‌کند و موجب تبلور تقویت بی اعتمادی به خود می‌شود. در بخش اول کتاب این مسئله مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: علوم انسانی به عنوان یک عنصر هویت‌بخش در جامعه است در حالی که جوانب مختلف آن در دانشگاه مشکل دارد که باید برای آن فکری بکنیم. جهاد کبیر در عرصه علوم انسانی نیز ظهور دارد، که بسیار مهم است، در فصل ششم کتاب عرصه‌های مختلف علوم انسانی را صورت‌سازی اولیه کردیم که از بیانات رهبر معظم انقلاب نام ‌گذاری «دولت مقاومت» را انتخاب کردیم اما جمله ناتمامی است که نیاز به کار فراوان دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات