امام جمعه خوی گفت: همه نهادها برای دفاع از ولایت باید قیام کنند.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۳۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی،  حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در جلسه ستاد بین المللی غدیر با اشاره به آیه غدیر "بلغ ما انزل الیک"گفت: این آیه تاکید خداوند متعال بر پیامبر اکرم(ص) است که در ابلاغ رسالتش تردید نکند و ولایت را به همه معرفی کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئله ولایت مهم است به طوری که اگر کسی هزار سال در کنار کعبه هم نماز بخواند ولی ولایت نداشته باشد نمازش مورد قبول درگاه احدیت نمی باشد.

وی با اشاره به برخی از دیدگاه ها در کتب اهل سنت و اهل شیعه افزود: جایگاه ویژه خلافت و امامت از مباحث مهم  اختلاف در این دیدگاه هاست و ما شیعیان موظفیم از ولایت علی(ع) دفاع کرده و آن را جهانی کنیم.

رئیس ستاد غدیر خوی ادامه داد: غدیر از اعیاد افضل و اعظم است و مردم را باید مسئولین نسبت به ظاهر و باطل غدیر آگاه سازند.

وی تاکید کرد: بازاریان و اصناف،حوزه های علمیه، بسیج و سپاه، دانشگاه و آموزش پرورش، اوقاف، تبلیغات و ارشاد و ... همگی باید در دفاع از حریم ولایت قیام کرده و با دست در دست هم دادن در آذین بندی، برگزاری جشن ها، ایستگاه های صلواتی و .... همکاری کنند و در کنار اینها پیام غدیر که همان اثبات ولایت و جایگاه والای امام علی (ع) و امامت پس از ایشان  را در جامعه و دنیا نهادینه سازند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی نیز در ادامه با تشریح برخی از برنامه های پیشنهادی در دهه امامت و ولایت خاطر نشان کرد: اگر امتی امامت و ولایت را نداشته باشند توحیدی ناقص دارند خداوند متعال برای معرفی امام علی(ع) و ولایت، حضرت، کامل بودن دین و توحید رابیان می کند.

دبیر ستاد غدیر شهرستان خوی ابراز داشت: امروز گسترش فرهنگ غدیر یک وظیفه همگانی است و تمام مردم و مسئولان باید نسبت به این امر اهتمام ورزند و برای گسترش جایگاه غدیر، باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی موجود برای زنده نگه داشتن غدیر استفاده کنیم.

در پایان برنامه هایی چون جشن غدیر در بقاع متبرکه شيخ نوايي، آیین عمامه گذاری، همایش بانوان پیشگامان دفاع از حریم ولایت، ایستگاه های صلواتی، آذین بندی و پخش شیرینی در بازار و مراکز پرتردد، بیان اهمیت جایگاه ولایت در مساجد و بین الصلاتین، تجلیل از سادات، برگزاری مسابقات ورزشی و... مورد تصویب اعضای  ستاد بین المللی غدیر شهرستان خوی جهت اجرا در دهه ولایت و امامت  قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظرات