خبرهای داغ:
امام جمعه میاندوآب گفت: خانواده ها در امر ازدواج برای پیشگیری از مشکلات بعدی به هم کفو بودن و همتراز بودن در زمینه فرهنگی، اعتقادی، سوادعلمی، اقتصادی، مذهبی و علاقه توجه کنند.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۳۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام حمید حسن زاده در آئین اهدای جهازیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار کرد: اینکه از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد نشان دهنده یک چالش و بحران است.

 امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه طلاق، منفورترین حلال و دستور دینی است، افزود: اگر اصول ازدواج صحیح رعایت نشود، نتیجه آن طلاق می شود.

 وی گفت: متاسفانه وضعیت و آمار مربوط به ازدواج در جامعه خوب نبوده و لازم است خانواده ها به اصول ازدواج توجه داشته و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.

 حسن زاده تصریح کرد: در امر ازدواج برای پیشگیری از مشکلات بعدی، خانواده ها به مواردی مانند هم کفو بودن و همتراز بودن در زمینه فرهنگی، اعتقادی، سوادعلمی، اقتصادی، مذهبی و علاقه توجه داشته باشند که دو خانواده در این زمینه ها هم کفو و همتراز باشند تا از مسائل بعدی جلوگیری شود.

 وی با بیان اینکه خانواده ها باید از لحاظ فرهنگی هم کفو باشند، افزود: خانواده ها در کنار هم کفو بودن از لحاظ فرهنگی، باید از لحاظ اعتقادی و مذهبی نیز هم سنگ باشند.

 امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه عدم هم کفو بودن، نتیحه و تاثیر خود را در دراز مدت نشان می دهد، تصریح کرد: ازدواج باید با شناخت کافی انجام گیرد تا شاهد افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق باشیم.

 گفتنی است در ادامه این مراسم  ۴۰سری جهیزیه تدارک دیده شده برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات