دومین همایش استانی «ما ایستاده ایم» به مناسبت سال روز ورود آزادگان به کشور با حضور جمعی از آزادگان و مسئولین در سالن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۲۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این همایش گفت: خداوند متعال در عالم خلقت، هیچ عملی را از محاسبات خود حذف نکرده و نادیده نمی گیرد و متناسب با هر عمل، عکس العمل مناسب خودش را در عالم وجود قرار داده است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: شهادت، جانبازی و یا اسارتی که در دوران دفاع مقدس برای هر یک از رزمندگان ما ایجاد شده است عکس العمل نظام خلقت را متناسب با خود در پی دارد که در همین راستا خداوند به شهید، زندگی آسمانی می دهد، به جانباز به خاطر صبر ناشی از جانبازی، ثوابی مانند ثوابی که به حضرت عباس (ع) داده شده است می دهد و به اسیر نیز همان ثوابی را می دهد که به اسرای کربلا و به شخصیتی مانند امام موسی بن جعفر (ع) داده شده است.
وی آزادگان را مایه افتخار، عزّت و اقتدار ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: آزادگان مأجور به پاداشی الهی هستند که بزرگترین تجلی این پاداش در آخرت است و در دنیا نیز تجلّی آن، عنایت ویژه خداوند به آزادگان عزیز است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر خاطرنشان کرد: رژیم بعث و جهان استکبار در این اندیشه بودند که از اسرای ما عاملی بسازند که موجب انکسار نظام اسلامی و ایران اسلامی شوند امّا این مسئله بالعکس شد و قامت استوار اسرای ما و رنج هایی که کشیدند نه تنها موجب انکسار نظام اسلامی نشد بلکه موجب اقتدار این نظام شد و این کار بزرگی بود که آزادگان از اسرای کربلا و ائمه اطهار علیهم السلام آموخته بودند.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این همایش آزادگان را جزء اعضای اصلی مدافعان 40 ساله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: با نگاهی خیلی خلاصه به تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی و تقابل دشمنان آن و در رأس آن آمریکایی ها می توانیم به چند نکته اساسی دست پیدا کنیم.
سردار علی رزمجو افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در هر دوره از حیات آن از بدو پیروزی تاکنون و در مقاطع مختلف زمانی سعی و تلاش کردند تا از پیشرفت انقلاب اسلامی جلوگیری کرده و سدی محکم در مقابل تداوم و نفوذ آن در خارج از مرزهای کشور شوند که البتّه خوشبختانه موفّق نشدند.
وی تصریح کرد: اتاق فکر آمریکایی ها در سال 96 به این جمع بندی رسید که اقداماتی را در جهت شروع براندازی نظام جمهوری اسلامی آغاز کند که بر همین مبنا اتفاقتی نیز در دی ماه سال 96 افتاد که البتّه این توطئه نیز با حضور به موقع مردم در صحنه خنثی شد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: آمریکایی ها برای مقابله با انقلاب اسلامی در سال 97، در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و سیاسی تصمیمات متعددی گرفته اند و بر اساس همین مسئله نیز تمام تلاش ها، امکانات و ابزاری که در اختیار دارند را همراه با متحدان خود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته اند.
سردار رزمجو اذعان کرد: دشمن در محاسبات خود غافل از این مسئله است که در این چهل سال هرچه در دست داشتند را به کار گرفتند امّا موفّق نشدند و در طرف دیگر نیز آزادگان قهرمان، سلحشور و صبوری وجود دارد که همراه با سایر گروه های دیگر مانند خانواده های شهدا، جانبازان، رزمندگان و جوانان در عصر کنونی آماده دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.
انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها