معاون قضایی دادگستری استان در ایناولین همایش منطقه ای اعتیاد، چهره ها و چالش ها در گچساران همایش گفت: بیش از 170 کشور در جهان از جمله کشور ما درگیر پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر هستند.
کد خبر: ۹۰۴۷۳۹۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
فرخیانی افزود:کشور ما به جهت همسایگی با دو کشور که منبع تولید مواد مخدر دنیا هستند زیان‌های اجتماعی و آسیب‌های جدی را تحمل کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه طبق آمار سازمان جهانی"کشور ما یکی از کشور‌های پیش رو در مبارزه با مواد مخدر است" گفت:بیش از ۳ هزار شهید را در راه مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان این پدیده شوم تقدیم اسلام وانقلاب کرده ایم.
معاون قضایی دادگستری استان افزود:کشور افغانستان که از همسایگان مرزی ماست بیش از ۹۲ درصد از مواد مخدر دنیا را تولید می‌کند.
فرماندار گچساران نیز در این همایش گفت:در شهرستان گچساران ۶ مرکز باز پروری وجود دارد که یک مرکز مربوط به بانوان و ۵ مرکز دیگر مربوط به آقایان است.
رحیمی با بیان اینکه ماهیانه ۴۰ نفر از بیماران اعتیاد در این مراکز پذیرش می‌شوند افزود:بخش خصوصی و دولتی با همکاری بهزیستی به این افراد خدمات رسانی می‌کنند که در باز پروری و بازگشت به زندگی موثر است.
فرماند انتظامی گچساران نیز با اشاره به اینکه این همایش با همکاری دانشگاه علمی کاربردی گچساران برگزار شد گفت: باتوجه به اینکه اقدامات نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از معضلات اعتیاد به تنهایی کافی نیست باید با همکاری مراکز علمی، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های همگانی برای بالا بردن سطح آگاهی مردم و پیشگیری از مصرف مواد مخدر گام‌های موثری برداریم.
سید محمد موسوی افزود:در ۵ ماهه سال ۹۷ بیش از ۲۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گچساران کشف وضبط شد که ۶۲ درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی گفت: در این مدت بیش از ۵ باند قاچاق متلاشی، بیش از ۶۰ نفر خرده فروش در شهر دستگیر، ۱۸۷ معتاد جمع آوری بیش از ۱۷ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده اند.
ارسال نظرات