مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان مطرح کرد :
حجت الاسلام رفیعی گفت: عیب‌جویی از رذایل اخلاقی است که قرآن با تعبیرهای مختلف از آن نهی کرده و عیب‌جو را مورد نکوهش قرار داده است. عیب‌جویی نتیجه عداوت و حسد است به این معنا که اگر کسی کینه دیگری را در دل داشته باشد به‌دنبال عیوب او می‌افتد تا آن‌ها را پیدا و رسوایش کند.
کد خبر: ۹۰۴۷۳۵۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛حجت الاسلام سیدحسن رفیعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان درجمع فرماندهان پایگاه و اعضاءشورای حوزه مقاومت بسیج نبیری کمیجان گفت:غيبت كردن جز صفات  زشت و ناپسند محسوب مي‌شود، مسئله‌اي است كه مردم را از معنويات دور مي‌كند.

وی افزود:شنونده غيبت مانند غيبت كننده است. وظيفه‌ي ما در اينجا اين است كه مكاني كه در آن غيبت مي‌شود را ترك كنيم. حال با اينكه همه‌ي ما مسلمين مي‌دانيم كه غيبت كردن تا چه اندازه‌اي گناه دارد و نبايد در اين مورد كوتاهي كنيم.

وی دوستی با انسان سخن چین را آفت مومن دانست و عنوان کرد: سخن چینی یکی از آفات زبان و رذایل اخلاقی است که انسان را از راه خدا دور می سازد. این عمل ناپسند در بیشتر موارد، مصداقی از غیبت است و در قرآن کریم نیز به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است.

حجت الاسلام رفیعی افزود:مومنان باید مراقب باشند افزون بر دوری از این عمل پلید، با افراد سخن چین نیز رفاقت و دوستی نداشته باشند زیرا هر کس عیب دیگران را نزد شما می گوید، بی گمان عیب شما را نزد دیگران خواهد گفت

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان  بااشاره به اینکه هر کسی با مراجعۀ به نفس خویش متوجه می‌شود که خودش مانند دیگران خالی از عیوب نیست گفت:خداوند از روی لطف، صفات بد و زشت و اشتباهات او را از دیگران مخفی کرده است. توجه به این نکته همچنین، توجه به آثار شوم عیب‌جویی بر خود فرد و دیگران،‌ چه دنیوی و چه اخروی، از مهم‌ترین راهکارهای درمان این صفت زشت است.

وی اظهار داشت: زندگی اجتماعی انسان‌ها در کنار یکدیگر نیازمند وضع قوانین و مقرراتی است که روابط بین آن‌ها را تنظیم کرده و از آفات آن جلوگیری کند. خداوند متعال برای سامان دادن به زندگی اجتماعی بشر، آن‌ها را به سوی اموری تشویق کرده و از اموری دیگر بازداشته است. یکی از این امور بازداشت شده عیب‌جویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:اگر کسی با صداقت و به‌صورت مخفیانه و به‌قصد اصلاح عیب برادر مؤمن خود را به او گوشزد کند خیلی هم خوب است و در این صورت باید کسی‌که عیب ما را برای اصلاح ما به خودمان گوشزد کند تشکر هم داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات