بازدید فرمانده سپاه قدس گیلان از خدمات گروه های جهادی در مناطق محروم توتکابن رودبار

سردار محمد عبدالله پور، عصر امروز از خدمات گروه‌های دانشجویی جهادی شهید زمانی و شهدای هسته‌ای در روستاهای پلنگ دره، استخر گاه و دفراز توتکابن رودبار بازدید کرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۷۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، سردار محمد عبدالله پور، عصر دیروز از خدمات گروه‌های دانشجویی جهادی شهید زمانی و شهدای هسته‌ای در روستاهای پلنگ دره، استخر گاه و دفراز توتکابن رودبار بازدید کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این بازدید از نزدیک با خدمات جوانان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی در این مناطق آشنا و در گفت‌وگو با تعدادی از مردم بومی از مشکلات آن‌ها مطلع شد و دستورات لازم جهت پشتیبانی برای رفع این مشکلات توسط بسیجیان جهادی را ارائه کرد.

گروه‌های جهادی شهید زمانی و شهدای هسته‌ای از بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان متشکل از برادران و خواهران با ظرفیت هفتاد نفر در روستاهای پلنگ دره، استخر گاه و دفراز از توابع بخش رحمت‌آباد بلوکات توتکابن رودبار از تاریخ ۱۹ شهریور لغایت ۲۸ شهریور مستقر شدند.

در این اردوهای جهادی کارگروه‌های عمرانی، بهداشت و سلامتی، تولید و اشتغال، فرهنگی و آموزشی فعال بوده و هرکدام پروژه‌هایی را تعریف کرده و دنبال می‌کنند.

در کارگروه عمرانی پروژه هدایت آب‌های سطحی در روستاهای پلنگ دره و استخر گاه، هدایت آب‌های کشاورزی و حل مشکل آب‌رسانی در روستای دفراز برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

در کارگروه فرهنگی و آموزشی برگزاری کلاس‌های آموزشی ازجمله نمد دوزی، کار با چرم و غیره برای ۱۱۰ نفر از دانش آموزان این سه روستا در حال برگزاری است.

در کارگروه بهداشت و درمان خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی برای مردم این مناطق برگزار و در کارگروه تولید و اشتغال نیز از ظرفیت اساتید دانشگاه برای کمک به توسعه اشتغال و ترویج اقتصاد مشاغل خانگی و ایجاد انگیزه برای روستاییان متناسب با ظرفیت‌های هر روستا اجرا شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات