خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول محور شلمچه ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه:
مسئول محور شلمچه ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های کل کشور باید مد نظر قرار گیرد، گفت: مراسم اربعین مانند عاشورا باید به شکل مردمی برگزار شود.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۴۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، ابوطالب ناصری زاده، مسئول محور شلمچه ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه ستاد اربعین، با تقدیر از تلاش ‌های انجام شده در سالیان گذشته، اظهار داشت: توفیقات حاصل‌شده در این کار به دلیل خلوص نیت خدمت‌ گزاران است.

ناصری زاده افزود: امروز اربعین به ‌عنوان تجمع نمادین تشییع در جهان مطرح و پیام ‌رسانی واقعه کربلا، هدف اصلی زیارت اربعین است و خدمت کردن در این راه، توفیق و فرصتی را برای ما فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ های گذشته در ستاد اربعین کشور مورد بررسی قرارگرفته است، گفت: حاصل کار این ستاد، ارائه یک دستورالعمل کلی برای همه موکب ‌های سازمان است تا بتوان به نحو شایسته ‌تری به زائران اربعین خدمت‌ گزاری کرد.

ناصری زاده ضمن اشاره به تدابیر رئیس سازمان اوقاف کشور در این راستا گفت: نخستین و اصلی‌ترین توصیه، مردمی کردن مواکب است واصل برنامه و کارها باید به بقاع متبرکه سپرد و از حضور هیئت امنا، خدام بقاع متبرکه و همچنین متولیان موقوفات غیرمتصرفی استفاده شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: ما هم باید به مسائلی چون اسکان، تهیه آب آشامیدنی، خدمات درمانی و استفاده از ظرفیت ‌های حوزه ‌های علمیه که مردم نمی‌توانند انجام دهند، بپردازیم.

وی افزود: به ‌منظور انجام بهتر این کار و تکریم زائران که از اهداف اصلی برگزاری موکب‌ ها است و جلب مشارکت‌ های مردمی، امسال یک حساب به‌ صورت ویژه در بانک ملی برای جمع ‌آوری کمک‌ های مردمی سراسر کشور راه ‌اندازی می ‌شود.

ناصری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت ‌های کل کشور باید مد نظر قرار گیرد، گفت: مراسم اربعین مانند عاشورا باید به شکل مردمی برگزار شود و در این مسیر، دور کردن فعالیت ‌ها از کارهای تجملاتی و تشریفاتی هم باید مورد توجه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها