نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس گفت:افزایش بی رویه نقدینگی در کشور سبب مشکلات اقتصادی شده است و تنها راه برون رفت بحران نقدینگی در کشور به گفته تمام صاحب نظران حرکت به سمت حوزه تولید است.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۱۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی‌شاهرودی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در سالن ولایت فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: رهبری تأکید دارند که مسؤولان در دولت باید پرتوان، جهادی و بانشاط در میدان باشند و هر کسی خسته است، کار را رها کند و برود؛ زیرا مردم دولت مقتدر می‌خواهند.
وی افزود: همه باید زیر یک پرچم و یک محور حرکت کنند و حرکت پرشتاب و جهادی داشته باشند و در دو روز اخیر رهبری بر این امر تأکید داشتند؛ چراکه برخی در چند روز اخیر باز خواسته یا ناخواسته ناامیدی را به مردم منتقل می‌کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس اضافه کرد: رهبری فرمودند: کسانی که کناره‌گیری دولت را بر زبان می‌آورند، در زمین دشمن بازی می‌کنند؛ دولت باید با اقتدار بماند و همه کمک کنند، زیرا دولت منتخب مردم است.
حسینی‌شاهرودی ادامه داد: نظام ما مردمی است و چیز جدایی از مردمی نداریم که ما را انتخاب کردند تا امور آن‌ها در همه حوزه‌ها تدبیر کنیم.
وی افزود: گاهی پمپاژ ناامیدی را در جامعه از سوی برخی مدیران می‌بینیم؛ چون مدیر خسته و ناامید است، برخی حرف‌ها را می‌زند. امروز همه چیز را پول حل نمی‌کند و ما بدتر از شرایط امروز را تحمل کردیم و الآن وضع با توجه به ابتدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس با آن همه مشکلاتی که وجود داشت و در محاصره بودیم، اصلاً بحرانی نیست.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: امروز در تولید اقلام اساسی به خودکفایی رسیده‌ایم؛ اما برخی وضع را بحرانی جلوه می‌دهند. گرچه درگیر جنگ اقتصادی هستیم و این جنگ سازوکار خود را می‌خواهد، اما باید توجه کرد که دشمنان نتوانستند از طریق نظامی ما را مورد هدف قرار دهند و امنیت ایران تأمین شده است و به همین خاطر از مسیر اقتصادی وارد شدند.
حسینی‌شاهرودی افزود: لازمه این جنگ، داشتن سیاست جنگی در حوزه اقتصاد است و ابراز و قوانین و مدیران جنگی در حوزه اقتصادی می‌خواهیم و باید به دفاع مقدس برگردیم و مشکل مردم را جهادی حل کنیم.
وی تصریح کرد: حتی اگر در آینده نفت ما را نخرند، این هم باید به فرصت تبدیل شود. صندوق ذخیره ارزی باید برای ما پشتوانه باشد؛ امروز تمام مشکلمان از نفت است.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: امروز در واردات مشکلی نداریم و از طرق مختلف می‌توانیم کالا وارد کنیم. نگرانی در تأمین کالا‌های اساسی، مواد اولیه، تکنولوژی و تأمین منابع ارزی نداریم و مشکل ما مدیریت در حوزه اقتصاد است.
وی با اشاره به تاکید رهبری که مشکل در داخل است و در تحریم مشکل نداریم و مشکل در داخل کشور حل می‌شود افزود: در دیدار از روستا‌های شهرستان الان کمبود آب است و مشکل نداشتن آب نیست بلکه سوء مدیریت است، این در کل کشور و در شهرستان است و حتی در برخی جا‌ها اعتبار است، اما کار نشده است و حتی مردم پای کار آمدند و آنجا که دولت مشکل دارد مردم آمدند به کمک، اما اگر من مسؤول تعامل نداشته باشم، مردم چه گناهی دارند.
وی با تاکید به اینکه باید فکر اساسی به تعدادی از مدیران کرد که نگاه صلح دارند گفت: چقدر ما دغدغه اشتغال داریم در کشور و استان و شهرستان، باید قانون تصویب می‌شد که شد، منابع هم دولت گذاشته است که ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه گذاشته شده است در قالب‌های مختلف، اما مشکل کجاست؟ راهکار برون رفت ما؟
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه سخنان ترامپ و خروج از برجام تاثیر خاصی در اقتصاد نداشت افزود: افزایش بی رویه نقدینگی در کشور سبب این موضوع شد که در دولت دوازدهم سه برابر شده این نقدینگی از پایان دولت دهم، مسکن مهر در زمان دولت نهم و دهم باعث شد نقدینگی به این سمت برود و کاهش یابد، اما الان تنها راه برون رفت بحران نقدینگی در کشور به گفته تمام صاحب نظران اقتصادی این است که باید به حوزه تولید برود که ترجیحا ابرپروژه‌ها که اشتغال محور است و در سطح پایین صنایع روستایی و تولیدات صادرات محور است، اما این به خودی خود حل نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه ۱۹ دستگاه باید در امر اشتغال اثرگذار باشند، خود مانع اشتغال هستند بیان کرد: برای حل مشکل مردم راه‌های میان بر را پیدا کنیم و بدون گفتن نماینده و فرماندار بر حل مشکل مردم بربیاییم و همه مسؤول هستیم که حرکتی که انجام دهیم که به این بحران پاسخ درست و عقلانی بدهیم و رهبری تاکید فرمودند: همه مشکلات در درون کشور قابل حل است و این شعار نیست و می‌تواند اگر خواسته باشید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها