استاندار آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر لزوم تطبیق سند آمایش سرزمین با سند تدبیر توسعه استان و ضرورت ورود به بخش خدمات در سند آمایش تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۷۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مجید خدابخش با اشاره به تدوین سند آمایش استان با اشاره به ضرورت ورود به بخش خدمات در سند آمایش، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های استان بحث لجستیک و حمل و نقل است که می‎تواند یکی از محورهای سند آمایش باشد.
وی توجه به روند مهاجرت استان را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: نباید اقداماتی شود که موجب تخلیه روستاها شود و با فرض اینکه قرار است نرخ مهاجرت را کاهش یابد، وضعیت شهرستان‌ها از لحاظ مسئله مهاجرت بررسی شود.
خدابخش ابراز داشت: شاید لازم باشد با بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد جابجایی‌هایی را در نظر گرفته و با لحاظ آن برای کنترل مهاجرت برنامه‎ریزی کنیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: لازم است روی بحث ایجاد ارزش افزود تمرکز بیشتری صورت گیرد که موضوعات کشاورزی، دامپروری و گردشگری در این عرصه می‌توانند تاثیرگذار باشند.
این مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: اگر بخواهیم در سند آمایش صادرات را افزایش دهیم نیاز به آموزش‌هایی از جنس مهارت پیشرفته داریم.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: لازم است نگاه جامعی در ارتباط با مسئله کشت و صنعت داشته باشیم که جای این نگاه جامع در سند آمایش خالی به نظر می‌رسد.
استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر لزوم توجه به صنعت فرش، ایجاد ارزش افزوده در صنایع موجود با بروزرسانی آنها، بازنگری در برخی از رشته‌های دانشگاهی و صنعت‌محور کردن دانشگاه‌ها تاکید کرد.

ارسال نظرات