خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با بیان اینکه رهبری فرهنگ جهاد کبیر را در کشور احیا کرد گفت: اگر فرهنگ نه گفتن و مقاومت در برابر دشمن در تمام دنیا و جبهه های اسلامی نهادینه شود قطعا ملت ها با صبر و مدد الهی پیروز می شوند.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۷۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان صبح امروز در افتتاحیه دوره توانمندسازی مسئولین فرهنگی نواحی و معاونت های سپاه استان اظهارداشت: گرچه در تقابل با دشمنان انقلاب اسلامی هنوز آسیب می بینیم اما پیش روی دشمن تمام شده و در حال عقب نشینی است.

وی عنوان کرد: راه پیش روی دشمن را بسته ایم و داریم محیط های اجتماعی و فرهنگی خود را از دشمن پس می گیریم که برخی جاها موفق نشدیم.

قاسمی با بیان اینکه گرفتن امتیاز دشمن از ما به حداقل رسیده است افزود: طبق فرمایش رهبر انقلاب ما در جنگ فرهنگی پیروز شدیم و در خیلی عرصه ها با فرهنگ سازی باید جلوی پیش روی دشمن را بگیریم.

مسئله اصلی فرهنگ مقاومت است

وی خاطرنشان کرد: فلسطینی ها 80 سال است که مقاومت و ایستادگی می کنند اما تا چند وقت پیش ضربه می خوردند و توفیقی نداشتند چون فرهنگ مقاومت و ایستادگی دست خوش حوادث شده بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان یادآور شد: ما در جنگ تحمیلی پیروز شدیم چون فرهنگ مقاومت بین مردم و رزمندگان در جبهه و پشت جبهه نهادینه شده بود.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی برای اینکه نهادینه شود خیلی زمان، هزینه، صبر و مقاومت می خواهد تأکید کرد: هر اقدامی که بخواهیم انجام دهیم یک پیوست فرهنگی نیاز دارد و چنانچه فرهنگ در کار ذخیره، ساری و جاری شد کار موفق است.

سردار قاسمی اظهارداشت: در ایستادگی و مقاومتی که ملت های فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و به خصوص یمنی ها انجام می دهند مسئله اصلی فرهنگ مقاومت است.

وی با بیان اینکه امکانات، تجهیزات و فرماندهان جنگی خوب است اما اصل نیست ادامه داد: اگر با وجود همه امکانات و نیروها، فرهنگ مقاومت نباشد همچون تهاجم عراق در حمله اول متحدین می شود که فرماندهان بعثی سازش و خیانت کردند و آمریکاییان همه عراق را گرفتند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان گفت: داعشی ها تا دروازه های بغداد، سامرا و کاظمین آمدند چون فرهنگ مقاومت در بین فرماندهان لشکر صدام آن زمان نبود. اگر پیام آیت الله سیستانی و حضور رزمندگان مدافع حرم و تشکیل نیروی مردمی عراق نبود همه این شهرها سقوط می کرد.

وی یادآور شد: فرهنگ مقاومت از بعثیون و صدامیون به فرهنگ مقاومت اسلامی با شاخصه های جبهه اسلامی برگشت و داعشی ها نتوانستند در عراق بیشتر پیش روی کنند.

قاسمی با طرح اینکه چرا فلسطینی ها 100 سال است مبارزه می کنند و پیروز نمی شوند تصریح کرد: چون در بین آنها خیانت و ذلت پذیری زیاد بود. فرماندهان مانند یاسر عرفات و محمود عباس پشت پرده سازش و خیانت می کردند.

وی عنوان کرد: در عراق نیز چنین پیش آمد و داعشی ها به راحتی موصل را گرفتند با وجود اینکه 2 لشکر مسلح عراق در آنجا  بودند تسلیم شدند و موصل تصرف و مرکز حکومت داعشی ها شد اما کرکوک را نتوانستند بگیرند چون نیروهای مقاومت مردمی با فرهنگ مقاومت اسلامی در آنجا بودند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان یادآور شد: ما در روزهای اول جنگ شکست خوردیم با وجود اینکه عملیات های بزرگی طراحی کردیم چون به سبک غربی ها و ارتش های کلاسیک روزانه می جنگیدیم.

وی ادامه داد: فرماندهان ارتشی ما تمام آموزش ها را در آمریکا و اسرائیل دیده بودند و بنی صدر مبارزه به سبک اشکانیان را مطلوب می دانست اما شکست خوردیم چون سبک ما با فرهنگ مقاومت اسلامی، ایستادگی و استکبارستیزی که در قرآن بیان شده همسو نبود.

سردار قاسمی اظهارداشت: از نیروهای مردمی می شود استفاده کرد و فرهنگ مقاومت اسلامی در جبهه ایران را در سوریه پیاده کرد چون بیش از 500هزار نیروی حزب الله مردمی به سبک بسیج  ایران  در آن کشور هستند.  

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب تاکید دارند که پیش از انجام هر کاری باید فرهنگ سازی شود گفت: اگر هر کار و برنامه مهمی با پشتوانه و بستر فرهنگی جلو نرود موفق نیست.

فرهنگ مقاومت اسلامی لازمه دفاع در برابر دشمن است

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان با بیان اینکه در زمان انبیای الهی آنجا که رزم و دفاع بوده با فرهنگ مقاومت اسلامی بوده است. مبارزه به شکل غیر مسلحانه ، فرهنگی و خموش که در آن توپ، تانک، آتش و حرکت نیست و به جای آنها دعا، مناجات، لعن و نفرین علیه دشمن است.

وی با بیان اینکه فرهنگ در همه شئونات زندگی و سطوح نظام در اولویت است افزود: همچون که در دفاع مقدس اول فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و اخلاص در جبهه ها فرهنگ سازی شد و بعد به موفقیت رسیدیم.

سردار قاسمی اظهارداشت: کار فرهنگی خون دل خوردن دارد و از سخت ترین شرایط در جبهه سخت تر است.

وی فرهنگ سازی در جامعه را کاری بزرگ دانست و بیان داشت: کارهای بزرگ در کشور شدنی است و آنهایی که نمی توانند کارهای بزرگ را با وجود سختی و مشکلات انجام دهند باید مسئولیت  ها را رها کنند.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه رهبری فرهنگ جهاد کبیر را در کشور احیا کرد گفت: اگر فرهنگ نه گفتن و مقاومت در برابر دشمن در تمام دنیا و جبهه های اسلامی نهادینه شود قطعا ملت ها با صبر و مدد الهی پیروز می شوند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها