کد خبر: ۹۰۴۷۱۶۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: هر فرد برای انجام حجامت حتما از پزشک متخصص در حوزه طب سنتی ایرانی مشاوره بگیرد تا از مفید یا مضر بودن آن مطلع شود.
به گزارش  بسیج اشکذر ؛ محمود خدادوست مشاور وزیر و سرپرست دفتر طب ایرانی با اشاره به اینکه در منابع اصلی طب سنتی ایرانی بر انجام حجامت توصیه شده است، گفت: امروزه مقالات علمی بسیاری در زمینه بررسی اثرات درمانی حجامت با استفاده از روش‌های پژوهشی روز دنیا منتشر شده که تاییدکننده اثرات مثبت آن است.
وی افزود: متاسفانه در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که توصیه به انجام حجامت، به‌ صورت یک ‌طرفه انجام می‌شود، درحالی‌ که انجام آن شرایطی دارد و توجه نکردن به این شرایط، می‌تواند منجر به اثرات ناگواری شود.
برای حجامت با پزشکان متخصص طب سنتی مشورت کنید
مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم باید بدانند که انجام حجامت برای برخی افراد مفید بوده و از بروز بیماری جلوگیری می‌کند، ولی در برخی دیگر می‌تواند تاثیر عکس داشته و شرایط فرد را به‌جای بهبود، رو به وخامت ببرد.
وی توصیه کرد: هر فرد برای انجام حجامت حتما از یک پزشک آگاه و متخصص در حوزه طب سنتی ایرانی مشاوره بگیرد تا از مفید یا مضر بودن حجامت با توجه به شرایط بدنی خود مطلع شود.
سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت افزایش آگاهی مردم را بهترین راه مقابله با مراکز غیر مجاز ارائه خدمات در حوزه طب سنتی ایرانی دانست و تاکید کرد: مردم باید اطلاعات آموزشی در حوزه سلامت و طب سنتی ایرانی را از منابع معتبر دریافت کرده و برای دریافت خدماتی از جمله حجامت، به مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند. به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات