از روز جمعه ۱۹ مردادماه، خاموشی صفر داشتیم و با توجه به کاهش دما پیش‌بینی می‌کنیم در این فصل، پرونده خاموشی‌ها بسته شود.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۵۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت:  از روز جمعه 19 مرداد ماه تاکنون خاموشی صفر در کشور داشتیم و با توجه به کاهش دما پیش بینی ما این است که در این فصل دیگر پرونده خاموشی‌ها بسته شده است.

وزیر نیرو بیان کرد: برای پیک‌ گرمای سال 98 برنامه‌ریزی کردیم و در روزهای آینده  این برنامه را به هیئت وزیران ارائه خواهیم کرد. پیش بینی ما این است که تجربه امسال به نحو مؤثرتری‌ برای سال آینده به کار گرفته خواهد شد.

اردکانیان‌ تأکید کرد: با فرض اینکه سال آبی ۹۸-۹۷ به لحاظ میزان بارش، مشابه سال قبل باشد، پیش بینی ما این است که به حدود ۹ هزار مگاوات برق بیشتر برای دوران اوج مصرف در تابستان سال ۹۸ نیاز خواهیم داشت.

وزیر نیرو بیان کرد: تجهیزاتی هم باید فراهم شود که می‌تواند به کاهش مصرف برق کمک کند، از جمله تغییر لامپ‌ها که برای تولید چند میلیون از این لامپ‌ها، برنامه ریزی کرده‌ایم. همراهی مردم و البته تشویق پرمصرف‌ها به گرویدن به گروه خوش مصرف‌ها، راه‌های دیگری است که برای کاهش مصرف برق پیش بینی شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها