امسال بیش از ۸۵ هزار زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که با توجه به زمان بندی اعزام‌ها امروز ۲۴ مردادماه آخرین پرواز زائران ایرانی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۵۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، امسال بیش از سه میلیون مسلمان از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که از این تعداد ۸۶ هزار و ۲۰۰ نفر از کشورمان هستند.

زائران ایرانی خانه خدا از ۲۷ تیرماه اعزام شدند که روند اعزام زائران مدینه اول تا ۱۹ مرداد ادامه داشت، همچنین زائران مدینه بعد از هشتم مردادماه به سرزمین وحی اعزام شدند که اعزام زائران کشورمان به مکه مکرمه با توجه به زمان‌بندی امروز به پایان می‌رسد و آخرین پروازها ۲۴ مردادماه در فرودگاه جده می‌نشیند.

با توجه به اینکه تاکنون یک هزار و ۸۰۰ نفر از زائران ایرانی خانه خدا در مدینه منوره حضور دارند، این زائران تا فردا ۲۵ مردادماه در مسجد شجره مُحرم شده و وارد مکه مکرمه می‌شوند.

بر همین اساس تمامی زائران حج ۹۷ فردا به مکه مکرمه مشرف می‌شوند و با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در تردد زائران، در مکه مکرمه خواهند ماند.

همچنین ایام حج تمتع از پنجم ذی‌الحجه آغاز می‌شود و تا دوازدهم ذی‌الحجه ادامه دارد و از چهاردهم ذی‌الحجه زائران می‌توانند مکه مکرمه را ترک کنند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت تمامی زائران کشورمان در سلامت هستند و هیچ گونه ویروسی نیز در مکه مکرمه گزارش نشده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها