عضو کمیسیون عمران مجلس، رسانه ای کردن نام ایرلاین های متخلف و گران فروش را راهکاری برای ضابطه مند کردن آن ها خواند.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۱۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهرام کوسه غراوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عملکرد ایرلاین ها در هفته های اخیر همزمان با نوسانات ارزی، گفت: متاسفانه افزایش بی ضابطه نرخ بلیت و  لغو یک طرفه آن مشکلات عدیده ای را برای مردم رقم زده است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لغو یک طرفه بلیت هواپیما آن هم در پروازهای چارتری شائبه احتکار از سوی ایرلاین ها را در ذهن ایجاد می کند، افزود: دولت به ویژه سازمان هواپیمایی باید در مقابل این نوع تخلفات ایرلاین ها بایستد زیرا با ادامه این رویه، حمل و نقل هوایی تنها در خدمت اقشار متول جامعه قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نقش سازمان تعزیرات حکومتی نیز در مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما غیر قابل کتمان است، تصریح کرد: این سازمان باید با رسانه ای کردن اسامی ایرلاین های متخلف و گران فروش فضای رقابتی سالمی را میان شرکت های هواپیمایی در رستای حمایت از مسافران ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ایرلاین ها با گران فروشی بلیت بازار را بهم ریخته است، گفت: متاسفانه پیش از هر چیزی پروازهای چارتر به بروز مشکل مردم دامن زده، نمونه آن لغو یک طرفه پروازها، گران فروشی های بیش از حد و همچنین سوخت شدن وجه مردم در اثر کوچک ترین اشتباه در ثبت مقصد یا مبدا پرواز است.

کوسه غراوی همچنین با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر حذف پروازهای چارتری، افزود: حذف این نوع پروازها به صلاح نیست زیرا برخی از مردم با پروازهای بسیار ارزان مسافرت می کنند در این رابطه بهتر است تعادلی در قیمت گذاری ها رعایت شود زیرا دیده شده قیمت بلیت در مبدا  حدود 200 هزار تومان و در سفر برگشت نزدیک به یک میلیون تومان لحاظ شده است از این رو واقعی سازی نرخ ها بهتر است.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس بارها به عملکرد ایرلاین ها ورود داشته و طبق آخرین بررسی ها تا شهریور ماه فرصت در خصوص تغییر رویه های فعلی به سازمان هواپیمایی داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم در نشست شهریور ماه کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی به معضلات فعلی مسافران در استفاده از حمل و نقل هوایی ورود خواهد شد.

ارسال نظرات