رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره):
در جریان سفر امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان فارس ۲ طرح توانمندسازی اقتصادی اقتصادی و اشتغال‌زایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۴۷۰۸۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، در راستای طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور، ۲ پروژه‌ی اقتصادی لبن دوش دامک کوار و صنایع چوب و صنعت هیلو در شهرستان کوآر و شهرک صنعتی شیراز، افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند. این دو طرح با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان به فعالیت تولیدی مشغول شده‌اند.

دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم با تأکید بر این‌که عمده فعالیت این ستاد در حوزه‌ی ایجاد کسب و کار، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق کم‌تر برخوردار است، گفت: یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی ما علاوه بر حمایت از کارآفرینان در طرح‌های اقتصادی بنگاه‌محور، فعالیت‌های اجتماع‌محور است که در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده و تا پایان سال ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

دکتر مخبر یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور ذکر کرد و ادامه داد: در این طرح سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در طرح‌های تولیدی ۳۱ استان در حال انجام است و این پروژه‌ها در نهایت به خود مردم واگذار خواهد شد.

وی راهبرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را واگذاری امور به خود مردم عنوان کرد و افزود: بنا بر توصیه‌ی رهبر معظم انقلاب، مردمی کردن اقتصاد در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

لازم به توضیح است شرکت لبن دوش دامک کوار که در زمینه‌ی تولید فرآورده‌های لبنی فعالیت دارد با مشارکت و سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بهره‌برداری رسیده است.

این شرکت تولید فرآورده‌های لبنی که ظرفیت دریافت ۵۰ تن شیر در روز را دارد برای ۴۴ نفر اشتغال مستقیم و ۱۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم در منطقه ایجاد خواهد کرد.

هم‌چنین شرکت چوب و صنعت هیلو که در زمینه‌ی تولید محصولات لمینت و پارکت فعال است، در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ۱۱۷ میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مرحله‌ی اجرایی رسیده است. این شرکت ظرفیت تولید ۸ میلیون مترمربع محصولات چوبی را در سال دارد و طی یک و نیم سال آماده‌ی بهره‌برداری شده است. این شرکت در شهرک صنعتی شیراز برای ۱۶۰ متقاضی ایجاد اشتغال مستقیم خواهد کرد.

لازم به توضیح است، در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و پی‌گیری اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ی عدالت اجتماعی، صبح امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با استقبال استاندار و مقامات استان، وارد فرودگاه شهید دستغیب شهر شیراز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها