حجت الاسلام عباس رضی گفت: قرآن كریم، برترین و بالاترین هدیه ی حضرت احدیت به بشر است و مداومت در قرائت و حفظ آن یكی از توفیقات بزرگ الهی به حساب می آید.
کد خبر: ۹۰۴۷۰۷۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ استاد و کارشناس علوم قرآنی در  جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان و درحاشیه کلاس الحافظون این ناحیه گفت: مداومت در قرائت و حفظ قرآن عامل بسیاری از توفیقات و بركات الهی است وكسی كه انس به قرائت، حفظ و تدبّر در مفاهیم و معانی قرآنی داشته باشد ترك آن برایش بسیار مشكل می باشد.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: حفظ قرآن کریم دارای آثار و بركات زیادی است كه برخورداری از پاداش معنوی و اُخروی بسیار زیاد، هم نشینی با فرشتگان و قرارگرفتن در شمار بزرگان امت از جمله این برکات است.

وی ادامه داد: ایمنی از عذاب الهی و هدایت انسان، آرامش روحی، نجات از تنهایی و تقویت حافظه از دیگر آثار و برکات حفظ قرآن کریم به شمار می رود .

رضی در ادامه پیرامون شیوه ها و روش حفظ آیات قرآن کریم نکاتی را بیان کرد و گفت: سعى كنید، همیشه و مخصوصاً موقع حفظ با وضو باشید. در همه كارها و بخصوص در این راه از خداوند متعال كمك بخواهید. قرآن را زیر نظر استاد حفظ كنید. حفظ قرآن را از جزء سى ام شروع كنید. در كار حفظ ، مداومت داشته باشید. براى حفظ ، برنامه ریزى داشته باشید و بر مغز فشار نیاورید.

وی خاطرنشان کرد: به مقدار كم ، ولى خوب حفظ كنید.  زمانى كه آرامش فكرى دارید ، قرآن را حفظ كنید. قرآن را در محلى آرام و بدون سر و صدا حفظ كنید. در كار حفظ نظم داشته باشید. موقع راه رفتن ، قرآن را حفظ نكنید. از یك قرآن مشخص با قطع متوسط و خط عثمان طه استفاده كنید. هنگام حفظ ، آیه ها را با صداى متوسط قرائت كنید.

این استاد و کارشناس علوم قرآنی افزود: سعى كنید هنگام حفظ ، ترجمه آیه ها را ملاحظه كنید. براى از بین بردن اشتباه هاى حفظى، آن چه را حفظ كرده اید، براى دیگرى بخوانید. آیه هاى حفظ شده را همیشه تكرار كنید و به نوارهاى ترتیل گوش كنید.

ارسال نظرات