خبرهای داغ:
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه پنجمین کنگره باکتری شناسی پزشکی ایران در مراغه، گفت: نظام آموزشی و مجامع علمی، باید در قالب طرح های تحقیقاتی و پژوهشی با ارائه راهکارهای علمی و عملی جوابگوی نیازهای جامعه باشند.
کد خبر: ۹۰۴۷۰۶۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی جلیلی افزود: برگزاری همایش ها و کنگره های علمی فرصتی مناسب برای توسعه علوم و تحقیقات است لیکن در این رویدادها مشکلات اجتماعی جامعه نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: انتظار جامعه از دانشگاهیان و نخبگان علمی، آگاهی بخشی و رفع مشکلات پیش روی مردم در بخش های مختلف اجتماعی، بهداشتی و درمانی است.
جلیلی اضافه کرد: وجود انجمن های علمی و پژوهشی مختلف در کشور، زمینه ساز تبادل ایده ها و تازه های علمی بوده و در کنار آن باید با خلاقیت و نوآوری های علمی در مسیر خدمت به جامعه گام برداشته شود.
وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های علمی و پژوهشی در کشور افزود: با سرمایه گذاری مناسب در بخش های علمی برای پژوهشگری، نیازی به ساخت بیمارستان ها و مراکز بازپروری نبوده و شاهد کاهش ناهنجاری ها در جامعه خواهیم بود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه و رئیس پنجمین کنگره باکتری شناسی پزشکی ایران نیز با اشاره به زیرساخت های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: این شهرستان از ظرفیت های مناسبی برای توسعه آموزشی و تحقیقاتی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار است.
اصغر تنومند افزود: دانشکده علوم پزشکی این شهرستان هم اکنون متولی آموزش، پژوهش و خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 750 دانشجو در 11 رشته مختلف و با 50 نفر هیات علمی در این د انشکده مشغول به تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: این شهرستان با سه بیمارستان که یکی از آن ها در حال تکمیل است با 420 تخت بیمارستانی جوابگوی نیازهای بهداشتی و درمانی این شهرستان و شهرهای همجوار بوده و در حقیقت در حال تبدیل شدن به قطب درمانی منطقه است.
دبیر علمی این کنگره نیز با اشاره به برگزاری این رویداد علمی و پژوهشی گفت: با اجرای فراخوان، 260 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارائه شده که از این میان 210 مقاله پذیرفته شده است.
حسین زادگان افزود: با داوری های انجام شده توسط کمیته علمی و فنی، 40 مقاله به صورت سخنرانی و 140 مقاله نیز به صورت پوستر در این کنگره در اختیار پژوهشگران، اساتید و دانشجویان قرار می گیرد.

ارسال نظرات