خبرهای داغ:

تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج علمی و موسسه تحقیقاتی شهید فهمیده منعقد شد

مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان قزوین از عقد تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج علمی و پژوهشی و موسسه تحقیقاتی شهید فهمیده خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۷۰۴۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج علمی و موسسه تحقیقاتی شهید فهمیده منعقد شد 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان قزوین:ابراهیم حق وردیلو مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان قزوین از عقد تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج علمی و پژوهشی و موسسه تحقیقاتی شهید فهمیده خبر داد.

 وی گفت: با عنایت به تاکیدات مقام رهبری(مدظله العالی)مبنی بر تعاملات علمی،پژوهشی،آموزشی نهادها وسازمانها و همکاری های فی مابین در زمینه های علمی،پژوهشی و تبادل اطلاعات علمی، تفاهم نامه همکاری بین مسئول دفتر تحقیقاتی شهید فهمیده استان قزوین محمدعلی حاجی پور منعقد  شد.

حق وردیلو در خصوص هدف از این تفاهم نامه و همکاری مشترک را  اظهارداشت:هدف از انعقاد این تفاهم نامه ها،همکاری مشترک در کلیه زمینه های علمی و تحقیقات کاربردی فی مابین با درنظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از علمی، فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص است.

 وی در رابطه با زمینه های همکاری بین موسسه تحقیقاتی شهید فهمیده افزود:در ماده 2 این تفاهم نامه زمینه های همکاری و تعهدات مشترک از جمله همکاری مشترک در برگزاری میزگردها و همایش های علمی و برگزاری نمایشگاه ها و همکاری در زمینه اطلاع رسانی درباره موضوعات علمی و پژوهشی طرفین است.

 مسئول سازمان بسیج علمی اضافه کرد:همکاری در زمینه انتشار اخبار علمی و تحقیقاتی مشترک،همکاری در زمینه طراحی و اجرای طرح های پژوهشی کاربردی مشترک، همکاری در زمینه ی جذب منابع و اعتبارات استانی، مردمی در راستای حمایت از طرح ها و پروژه های کاربردی و توسعه ای و همکاری جهت تجاری سازی وکاربردی کردن طرح ها و اختراعات از طریق شرکت در جشنواره های مرتبط از دیگر زمینه های همکاری طرفین خواهد بود.

وی بیان کرد: همکاری در خصوص انتشار و مبادله نشریات آموزشی، انجام تالیفات و ترجمه متون مورد توافق طرفین و نشریات علمی و پژوهشی،فراهم نمودن امکان بهره گیری از نتایج طرح های پژوهشی انجام شده طرفین،ایجاد زمینه های اجرای موضوعات پژوهشی مورد نیاز طرفین توسط اعضای هیئت علمی و پژوهشگران طرفین می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

 حق وردیلو در خصوص شیوه اجرای این تفاهم نامه گفت: به منظور تحقق مواد این تفاهم نامه کارگروهی(کمیته مرکب از کارشناسان ارشد طرفین) تعیین و به عنوان کارگروه معرفی می گردد تا نتایج پیگیری توافقات را به اطلاع مسئولین طرفین برسانند.

 وی اظهار داشت: نمایندگان دو طرف هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت همکاری و فعالیت های انجام شده را جهت استحضار امضاء کنندگان این تفاهم نامه تهیه و در نشست روسا و نمایندگان جهت تصویب ارائه می نمایند.

 مسئول سازمان بسیج علمی بیان داشت: درخصوص سایر مواردی که در این تفاهم نامه پیش بینی نشده و نیز جهت هماهنگی بهتر و برای پیگیری نتایج این تفاهم نامه جلسه مشترک با حضور مسئولین دو طرف برگزار خواهد شد.

 وی در پایان رابطه با مدت اعتبار این تفاهم نامه  گفت:مدت اعتبار تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت سه سال است. ادامه فعالیت و بازنگری، اصلاح و تغییرات در مفاد آن به پیشنهاد کارگروه و با توافق بالاترین مقام طرفین خواهد بود.

ارسال نظرات