خبرهای داغ:
مومنی عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده مقرر است معرفی متقاضیان جهت دریافت وام های اشتغال کمیته امداد از طریق سازمان بسیج انجام شود.
کد خبر: ۹۰۴۷۰۴۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین صبح امروز در دیدار مسوولان کمیته امداد با سرهنگ برزگر جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، چهار صورت جلسه فعالیت های کمیته امداد در بحث شتغالزایی، اردوهای جهادی و همکاری متقابل و خدمات دهی به مناطق محروم مورد بررسی قرار گرفت.
مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن اشاره به پرداخت وام های خوداشتغالی از طریق کمیته امداد به متقاضیان بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده مقرر است معرفی متقاضیان جهت دریافت وام های اشتغال کمیته امداد از طریق سازمان بسیج انجام شود.
وی گفت: این امر جهت تقویت اهداف اولیه بسیج بوده چرا که شاکله اصلی کمیته امداد، امور فرهنگی است اما برای توانمندسازی خانواده ها، برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت متعددی انجام شده که شامل مسکن و اشتغال می باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: ۹۹ میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال تعلق گرفته که به شکل موردی به کسانی تعلق می گیرد که سرپرست خانوار بوده و به دلیل نیازمندی و عدم پوشش بیمه ای با مشکلاتی مواجه هستند از طریق بسیج به کمیته امداد معرفی شوند.
مومنی عنوان کرد: ۴۲۵ واحد مسکن در قزوین ساخته شده و تا پایان سال آینده در قزوین نیاز به مسکن برای مددجویان نخواهیم داشت.
وی ضمن اشاره به پرداخت وام به مددجویان و متقاضیلن تسهیلات افزود: از ۳۳۷ نفر متقاضی دریافت تسهیلات، ۱۲۹ نفر توانستند وام دریافت کنند که این تسهیلات در جهت اشتغال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: ۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و بین سه تا شش ماه بازپرداخت برای شهرنشینان و بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان برای متقاضیان روستایی می باشد.
مومنی عنوان کرد: فرایند ما بعنوان پیشنهاد این است که درخواست وام توسط حوزه مقاومت بسیج انجام و پرونده تشکیل و به ادارات اجرایی ارسال شود. متقاضیان روستایی باید از طریق سامانه کارا ثبت نام شوند.
وی در خصوص شرایط دریافت وام بیان کرد: این وام به افراد بیکار، افرادی که در پوشش بیمه نیستند، توان و مهارت انجام کار را داشته باشند، شرایط سنی آنها زیر ۶۰ سال باشد، تعلق می گیرد و بسیجیان فعال در الویت هستند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها