خبرهای داغ:
گردهمایی پزشک خانواده روستایی جهت بررسی مشکلات و نواقصات این طرح در سالن کنفرانس های هتل شهریار تبریز با حضورمعاون بهداشتی وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مدیرکل بیمه سلامت استان سرپرست دفتر مدیریت خدمات عمومی بیمه سلامت برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۰۱۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
گردهمایی پزشک خانواده روستایی برگزار شد 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان آذربایجان شرقی، گردهمایی پزشک خانواده روستایی جهت بررسی مشکلات و نواقصات این طرح در سالن کنفرانس های هتل شهریار تبریز با حضور محمد شریعتی معاون بهداشتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وحید مجیدی مدیرکل بیمه سلامت استان و محمدرضا میرزایی سرپرست دفتر مدیریت خدمات  عمومی بیمه سلامت برگزار شد.

 

 

70 میلیون نفر در کشور تحت پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع هستند

معاون بهداشتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این همایش گفت: 70 میلیون نفر در کشور تحت پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع هستند و پرونده الکترونیک مراقب سلامت دارند.

وی افزود: طرح پزشک خانواده را در کشور پیش برده ایم ولی اجرای آن کمرنگ شده است چون به جای سلامت به نظام سلامت پرداخته ایم.شریعتی ادامه داد: در این طرح انتخاب پزشک در اولویت است و خانواده ها باید به پزشک خود در نظام ارجاع اعتماد کنند و از روی تمایل به وی مراجعه کنند تا بتوانند محدودیت های نظام سلامت را برای انتخاب یک پزشک عمومی و معرفی از طریق وی به سطوح بالاتر بپذیرند.وی گفت : در اجرای طرح پزشک خانواده نباید مردم تحت فشار باشند بلکه باید بتوانند مراقب سلامت خود را آزادانه انتخاب کنند

 

باید آئین نامه ها را آسان گرفت

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز با انتقاد از ایجاد سیستم پیچیده برای اجرای طرح پزشک خانواده، اظهار داشت: عدم اعتماد به پزشک خانواده، اجرای این طرح را ضعیف کرده است و وزارت بهداشت باید آئین نامه ها را آسان بگیرد.

وی ادامه داد: مبالغ زیادی برای اجرای این طرح هزینه می شود که باید دید به صورت مطلوب اثرگذاری دارد یا نه.

صومی در این همایش از تعمیر و ساخت همه خانه های بهداشت استان توسط دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

 

اجرا بيش از ده طرح ملي و بين المللي دردانشگاه علوم پزشكي

وی در ادامه گفت: در طي ده روز آينده بيش از ده طرح ملي و بين المللي دردانشگاه علوم پزشكي تبريز اجرا يا افتتاح خواهد شد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تمام بيمارستانها درخصوص تمام بيماران احساس مسئوليت كنند.



وظیفه ما كاستن از آلام مردم در روزهاى سخت اقتصادى است

وی وظيفه اصلى دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهاد های مرتبط با سلامت مردم را حضور در كنار مردم،تسهيل در خدمت رسانى وكاستن از آلام مردم وبيماران در روزهاى سخت اقتصادى دانست.

صومي خاطرنشان کرد: جامعه پزشكى غافل ازاتفاقاتى كه در حوزه اقتصادى مى افتد نيست ولى فارغ از همه اينها، وظيفه خود ميداند بهترين خدمات رابا كم ترين هزينه به مردم ارايه نمايد.

هدف، ارتقای شاخص های سلامت است
سرپرست دفتر مدیریت خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت نیز گفت: هدف از این گردهمایی دستیابی به جایگاه و نقش خدمات سطح یک در نظام سلامت ،برنامه ریزی و هماهنگی و همکاری برای ارتقای شاخص های سلامت و نحوه اجرای بهینه نظام ارجاع است

مشكلي در پايش  وساير مراحل طرح پزشك خانواده نداشتيم

مدیرکل بیمه سلامت استان در این گردهمایی ضمن قدردانی از زحمات دانشگاه علوم پزشكي تبريز بدليل تعامل عالي دانشگاه با بيمه سلامت استان اظهار کرد: ما هيچ مشكلي در پايش  وساير مراحل طرح پزشك خانواده نداشتيم.

یعقوب شیویاری از اعضای کمیسیون بهداشت در مجلس و نماینده مردم میانه در این همایش بر رفع کمبود نیرو انسانی در طرح پزشک خانواده روستایی تاکید کرد.

ارسال نظرات