خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خبر داد؛
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی با آغاز اجرای طرح بازپیرایی پیاده‌روی ضلع شمال این میدان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۴۶۹۸۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آرش رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: پروژه احیای دولتخانه صفوی در راستای مصوبات سفر پر برکت مقام معظم رهبری به قزوین در سال ۱۳۸۲ مطرح شد؛ اما این موضوع تا سال ۱۳۹۵ و به دلایل مختلف در دستور کار قرار نگرفت.
وی افزود: در جلسه‌ای که در هیجدهم خرداد ماه سال ۹۵ در استانداری و با حضور معاون وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و با موضوع بررسی پروژه‌های بافت تاریخی قزوین برگزار شد، بر احیای محدوده دولتخانه صفوی تأکید و شرح وظایف دستگاه‌های مختلف در زمینه احیای این محدوده مشخص شد.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی خاطرنشان کرد: در ادامه توجه به احیای محدوده دولتخانه صفوی و بر اساس شرح خدمات تعیین شده، مسئولیت بهسازی، بازسازی، ساماندهی، حصارکشی و محوطه‌سازی فضاهای عمومی و سبزباغ محوطه (محدوده سبزه‌میدان) به شهرداری سپرده شد و این امر با توجه به تولیت سازمان نوسازی در پروژه‌های بافت تاریخی شهرداری، بر عهده این سازمان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: از حضور مدیر فنی پروژه احیای دولتخانه صفوی به عنوان مشاور راهبردی در پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان بهره گرفته شد تا هر 2 طرح در هماهنگی کامل با هم پیش رود، در ادامه کار، شهردار در بازدیدی که آبان ماه سال ۹۶ از سازمان نوسازی و بهسازی و اطلاع از عملکرد ۱۷ ساله این سازمان داشت، پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان را به عنوان اولویت اول پروژه‌های این سازمان در نظر گرفت.
رشوند بیان کرد: پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان به فازهای مختلف تقسیم شده است و فاز اول، مطالعه، تحلیل و طراحی محدوده سبزه‌میدان می باشد که بخش زیادی از آن انجام گرفته است. فاز دوم اجرای طرح‌ نهایی پس از بررسی گزینه‌های مختلف پیشنهادی و فاز سوم پروژه مدیریت بهره‌برداری از فضا بعد از اجرای طرح است که مشارکت پویای شهروندان و کسبه و بهره‌برداران محدوده طرح را می‌طلبد.
این مسئول با اشاره به مطرح و مصوب شدن پروژه سبزه‌میدان در ستاد بازآفرینی شهرستان به تاریخ 31 اردیبهشت ماه 97 و ستاد بازآفرینی استان به تاریخ 23خرداد ماه 97 اظهار امیدواری کرد: پروژه بازآفرینی قلب بافت تاریخی شهر قزوین در ستاد بازآفرینی کشور که به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور ۲۴ دستگاه اجرایی کشور تشکیل می‌شود، مطرح و دارای مصوبه کشوری گردد تا بتوان مراحل مختلف طرح را با بهره‌برداری از رویکرد ملّی پیش برد.
وی افزود: در پروژه‌های مشابه سبزه‌میدان در سطح ملی مانند رشت، تهران و همدان مشکلات اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و... وجود دارد که سبب شده رضایت حداکثری از اجرای آنها وجود نداشته باشد؛ به همین دلیل، سعی شده که در پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان این مشکلات و چالش‌ها، پیش‌بینی و قبل از اجرا و بهره‌برداری، رفع شود تا رضایت شهروندان در سطح مطلوب تأمین گردد.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین بیان کرد: مساحت طراحی و اجرای مسیرهای پیاده و سواره معبر شمالی، حدود دو هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده و برای اجرای این فاز طرح حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است. همچنین بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی پروژه، قرار است این بخش از طرح در بازه زمانی ۱۰۸ روزه به اجرا دربیاید.
وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری جلسات هماهنگی با حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور و بررسی برنامه‌زمان‌بندی، مقرر شد بیشتر عملیات اجرایی مربوط به تخریب و خاکبرداریِ طرح کفسازی مسیرهای سواره و پیاده ضلع شمال سبزه‌میدان، از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح صورت گیرد تا محدودیت تردد شهروندان به حداقل برسد.
این مقام مسئول در خاتمه با اشاره به برگزاری دو جلسه ستادی با حضور مالکان، کسبه، بهره‌برداران و نمایندگان شعب بانک‌های موجودر در سبزه‌میدان و ضمن قدردانی از همراهی تمام ارگان‌های مرتبط با پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان اظهار و امیدواری کرد: با همراهی دستگاه‌های مختلف نظارتی، اجرایی و خدمات‌رسان شهر و حوزه‌های مختلف شهرداری و مشارکت فعال شهروندان و ساکنان، کسبه و بهره‌برداران محدوده سبزه‌میدان، اجرای موفق این طرح ارزشمند شهری بتواند قلب شهر قزوین را به فضایی جذاب و با کیفیت در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل کند.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها