بازارچه مرزی سیف سقز به عنوان چهارمین بازارچه رسمی کردستان از پاییز امسال با هدف انجام داد و ستد تجاری با منطقه اقلیم کردستان عراق بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۶۹۸۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، استاندار کردستان گفت: بازارچه مرزی سیف با نظر مساعد مسئولان کشور شروع به کار می‌کند.

بهمن مرادنیا افزود: تجار و بازاریان منطقه می‌تواند با توجه به دستورالعمل‌های جدید در خصوص ساماندهی مبادلات مرزی در این بازارچه اقدام به فعالیت‌های تجاری کنند.

وی اضافه کرد: ایران تمایل زیادی برای بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز دارد و برای این منظور رایزنی‌های لازم از طریق کنسولی ایران در اقلیم کردستان با مسئولان این منطقه و کشور عراق انجام گرفته است.

استاندار کردستان گفت: یکی از مشکلات مهم این مرز وجود جاده خاکی به طول حدود ۴۵ کیلومتر در منطقه اقلیم کردستان عراق است که تمایل بازرگانان برای تعامل اقتصادی در این مرز را کاهش داده است.

مرادنیا افزود: ایران دوست دارد همچنان که بازارچه‌های مرزی شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد بازگشایی شده این بازارچه نیز فعالیت خود را شروع کند و مردم این شهرستان بویژه مرزنشینان برای بهبود معیشت خود در آن فعالیت کنند.

بازارچه سیف سقز بر اساس مصوبه هیات وزیران و به استناد ماده ۲۳ قانون مقررات صادرات و واردات در فروردین سال ۱۳۷۳ ایجاد شد و در سال ۷۵ کار‌های عمرانی آن از جمله زیر ساخت‌ها و محوطه سازی انجام شد و سال ۷۷ با موافقت شورای عالی امنیت ملی فعالیت خود را آغاز کرد.

فعالیت این بازارچه مرزی از مدتی قبل بخاطر مشکلاتی متوقف شد و بازرگانان و تجار نیز فعالیت‌های خود را به بازارچه سیرانبند بانه منتقل کردند.

مرز سیف سقز در ۷۵ کیلومتری این شهر و در مسیر مریوان نزدیک روستای بسطام بخش سرشیو قرار دارد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات