شهید «شمس‌علی اهرون» در قسمتی از وصیت‌نامه خود نوشته است: جنگ را فراموش نکنید که این جنگ، یک آزمایش الهی و راه نجات بندگان گنه‌کار [است] و تن به ذلت دادن و تن به صلح دادن با دشمنان اسلام خیانت به خون شهداست.
کد خبر: ۹۰۴۶۹۷۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان خبرگزاری بسیج،«شمس‌علی اهرون» در سومین روز از اولین ماه  سال ۱۳۴۱ در شهرستان «کوهدشت» به دنیا آمد. پدرش کشاورز بود و مادرش خانه‌دار. در اوایل جوانی به سبزقامتان سپاه پاسداران پیوست و در ۱۹ سالگی ازدواج کرد و صاحب ۲ دختر شد.

وی از سوی سپاه پاسداران به جبهه اعزام شد و ۱۷ اسفند‌ماه سال ۱۳۶۳ با سمت مسئول طرح و عملیات پیرانشهر، در بمباران هوایی این شهر توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «شمس‌علی اهرون»

خدایا شکرگزارم از این‌که چگونه زیستن و چگونه مردن را به من آموختی. حسینی زیستن و حسینی مردن، اما خدایا من نتوانستم حسینی زندگی کنم؛ چرا که نادان بودم و نتوانستم بر هوای نفس خود غالب گردم و به جز گناه توشه‌ای برای آخرتم ندارم.

به گزارش دفاع پرس,اما بارالها! هیچ‌گاه رحمت و بخشندگی تو را فراموش نمی‌کنم و راهی که تو برای نجاتم نشانم داده‌ای پیدا کردم، یعنی «جهاد و شهادت».

من دیگر نمی‌توانم بیشتر از این در این دنیا بمانم.‌ ای خدا! به خودت قسم بی‌ریا می‌گوییم شهیدم کن و اگر لیاقت ندارم، عملم را صالح گردان و مرا ببخش و عاقبت، مرا به خاطر خودت و در راه خودت بمیران.

خدایا! تو می‌دانی عزیزتر از جانم چیزی ندارم و من این جان ناقابل را هدیه می‌کنم، هرچند بی‌ارزش است [اما] توخودت از من بپذیر.

خدایا! در راه خودت مرگی را نصیبم کن که بدنم تکه پاره باشد تا فردا در برابر امام حسین (ع) و دیگر شهدا خجالت نکشم. خدایا! با رحمتت با من رفتار کن.‌

ای مردم! به‌جز به رضایت خدا به چیزی فکر نکنید و به‌جز به مکتب بزرگ اسلام هیچ دینی و مسلکی را قبول نکنید. به‌جز قدرت خدا از هیچ قدرتی نترسید و به‌جز خدا از کسی کمک نجویید. پشتیبان ولایت فقیه باشید که زندگی منهای ولایت فقیه، بی‌ارزش و بی‌محتوا است. از تفرقه بپرهیزید که قلب امام از تفرقه درد می‌گیرد و اگر باعث درد قلب امام شوید، آن وقت است که مورد خشم خدا قرار می‌گیرید.

جنگ را فراموش نکنید که این جنگ، یک آزمایش الهی و راه نجات بندگان گنه‌کار است و تن به ذلت دادن و تن به صلح دادن با دشمنان اسلام خیانت به خون شهدا است.

از روحانیت متعهد جدا نشوید که رهبری این انقلاب با روحانیت است و اگر وحدت و اطاعت از امام را رعایت کردید، شما را نوید زیارت قبر شش گوشه‌ اباعبدالله (ع) را می‌دهم. از شما می‌خواهم که من را حلال کنید.

ارسال نظرات